کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان در فیلیپین برگزار می‌شود
کد خبر: 3202561
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
با رویکرد اسلام و مسیحیت؛

کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان در فیلیپین برگزار می‌شود

شعب خارجی: کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان به همت رایزنی فرهنگی ایران در مانیل نهم و دهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در فیلیپین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این کنفرانس با رویکرد «اسلام و مسیحیت به افراط‌گرایی دینی و خشونت» و با مشارکت مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دانشگاه «سانتاتوماس» فیلیپین برگزار می‌شود.
مقدمات برگزاری این کنفرانس با همکاری «کنفرانس علمای کشیشان کاتولیک»، «مؤسسه ادیان دانشگاه مسیحی سانتا توماس فیلیپین» و «مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» صورت می‌گیرد.
رهبران کلیسای کاتولیک و سخنرانان مسیحی برخی از دانشگاه های فیلیپین در این کنفرانس درباره «نقش اسلام و مسیحیت در مقابله با افراط‌گرایی مذهبی و خشونت و ایجاد جهان عاری از خشونت» سخنرانی می‌کنند.
همچنین، سفیر و نماینده تام‌الاختیار واتیکان در فیلیپین، سفیر ایران در فیلیپین و  مدیر دانشگاه مسیحی سانتاتوماس و مقام عالی از وزارت امور مسلمانان حضور می‌یابند و به ارائه مباحثی در رابطه با اسلام و مسیحیت می‌پردازند.
از دیگر سخنرانان این کنفرانس دو روزه می‌توان به پدر روحانی وینستون کاباندینگ، عالی‌ترین مقام کنفرانس علمای فیلیپین، رسول رسولی‌پور، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی و رئیس دانشکده مذاهب شهید منتظری، باقر طالبی‌درابی، استاد ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب قم و یار وال بریلو، از دانشگاه «یو. اِس. تی.» اشاره کرد.
در بخشی دیگر از کنفرانس، پدر روحانی پروفسور جوسِتو بِرناداس، «استاد ادبیات و هنر دانشگاه یو. اِس. تی.»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدهاشم موسوی، رئیس کالج بین‌المللی المصطفی، پدر روحانی پروفسور البرت الِهو ردیس، استاد توسعه اجتماعی دانشگاه آتنیو و خانم سیتی دجالیا تورابین هاتامن، نماینده مجلس فرند میندانائو و رئیس اجرایی وزرات امور مسلمانان فیلیپین سخنرانی می‌کنند.
پدر روحانی بابائو، معاون مدیر کلیسای مانیل، پوتره، نماینده ارشد گفت‌وگوی ادیان اتحادیه مبتکران ادیان؛ لی لیان سیسون، مدیر گروه مذاهب برای صلح فیلیپین؛ منصور لیمبا، مدیر مؤسسه فرهنگی شجره المنتظرین شهر کتوباتو؛ جولکیپلی، رئیس دانشکده مطالعات اسلامی دانشگاه دولتی فیلیپین و ترسا ماریتز افریکا، بینانگذار و مدیر اجرایی انجمن مدافعان صلح از دیگر سخنرانان این کنفرانس به شمار می‌روند.
«نقش گفت‌وگوی ادیان در تبلیغ صلح و دوستی»، «علل و عوارض افراط‌گرایی و خشونت»، «نقش رهبران مذهبی در پیشگیری از افراط‌گرایی مذهبی و خشونت»، «نقش دین و رهبران دینی در صلح و همگرایی در جامعه» و «رویکرد اسلامی به افراط‌گرایی و خشونت» از جمله مقالاتی است که در این کنفرانس قرائت خواهد شد.
همچنین، مقالاتی دیگر همچون «گفت‌وگوی مذهبی و هم‌زیستی و همگرایی»، «نقش مسیحیت در صلح و همگرایی»، «نقش اسلام در صلح و همگرایی»، «نقش سازمان‌های مذهبی در ارتقای تفاهم و دوستی میان کشورها و سازمان ملل» و «نقش رسانه‌ها در توسعه افکار متوسط و دوستی بین مردم و درگیرشدن تخیل اخلاقی در پاسخ به چالش افراط‌گرایی مذهبی و خشونت» در این کنفرانس ارائه می‌شود.
بنابر اعلام دبیرخانه کنفرانس در دانشگاه سانتا توماس، 85 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه و تعداد 250 نفر از اسقف‌ها، کشیشان، اساتید رشته‌های ادیان و مذاهب، تاریخ ادیان، کلام مسیحی و توسعه و ارتباطات اجتماعی و  دانشجویان دوره دکتری در این رشته‌ها، در کنفرانس حضور خواهند یافت.
گفتنی است، کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان به مدت دو روز متوالی، ساعت 9 تا 16 به وقت محلی در سالن اجتماعات این دانشگاه معروف شرق آسیا برگزار خواهد شد.

captcha