انتشار کتاب معانی واژگان و احکام تجوید جزء ۳۰ قرآن در کربلا
کد خبر: 3216707
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

انتشار کتاب معانی واژگان و احکام تجوید جزء ۳۰ قرآن در کربلا

گروه بین‌الملل: کتاب «القرآن المعلم»(قرآن راهنما) با موضوع بررسی معانی واژگان و احکام تجوید جزء «عم»(۳۰ قرآن) به همت دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) در کربلای معلی منتشرشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن آستان مقدس حسینی، این کتاب به قلم «محمد باقر المنصوری» از حافظان قرآن کریم در کربلا نگاشته شده است.
در این کتاب، معانی واژگان جزء 30 قرآن، شیوه‌های آسان و ساده حفظ سوره‌های این جزء، نمودارهایی که توضیح‌دهنده احکام تلاوت این جزء است و روش‌های حفظ آیات متشابه جزء عم قرآن را تبیین کرده است.
حسن المنصوری، رئیس دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی درباره این کتاب گفت: کتاب «القرآن المعلم»، دربردارنده مجموعه‌ای از علوم مرتبط با جزء 30 قرآن کریم است که یک گام مهم و اساسی و مقدمه‌ای برای آموزش  سایر جزءهای قرآن کریم تلقی می‌شود.
وی افزود: در این کتاب خلاصه‌ای درباره احکام تلاوت قرآن و معانی واژگان جزء عم(30) قرآن ذکر شده و در آن مضامین و مفاهیم سوره‌ها، متشابهات و فضیلت‌ سوره‌ها و روش‌های آسان حفظ قرآن کریم بیان شده است.
محمدباقر المنصوری، مؤلف کتاب در مقدمه‌ آن برخی از رویات‌ها در زمینه فضیلت قرائت و حفظ قرآن را ذکر کرده و نمودارهایی که توضیح‌دهنده احکام تلاوت قرآن و شیوه‌های حفظ و مهم‌ترین قواعد آن است، بخش پایانی این کتاب را تشکیل می‌دهد.

captcha