تصویرسازی سوره قدر در نمایشگاه قرآن همدان
کد خبر: 3273235
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

تصویرسازی سوره قدر در نمایشگاه قرآن همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول نمایشگاه قرآن مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه علمیه کشور در همدان از تصویرسازی سوره قدر و نردبان بهشت در نمایشگاه قرآن خبر داد.

حجت‌الاسلام ناصر طاهری، مسئول نمایشگاه قرآن مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، گفت: امسال تصمیم بر این شد که در همدان به مناسبت میزبانی مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه کشور فضایی قرآنی و نمایشگاهی برای عموم مردم‌، میهمانان طلبه و مردم استان و کودکان، نوجوانان و جوانان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام طاهری یان کرد: : این سبک نمایشگاه و سبک بازی برگرفته و اقتباس از شهرک معارف قم است که به شکل وسیع برگزار می‌شود که ما باتغییراتی در همدان برگزار کرده‌ایم.

نمایشگاه شامل سه بخش کودک و نوجوان و جوان است

وی ادامه داد: این نمایشگاه در سه بخش کودک و نوجوان و جوان در حال برگزاری است که بخش مربوط کودک دارای قسمت تصویرسازی سوره قدر، تصویرسازی نردبان بهشت، استخر توپ،  نقاشی و رنگ آمیزی است و بخش نوجوان نیز دارای قسمت هایی از قبیل گردونه های قرآنی و جدول معارف قرآنی است.

مسئول نمایشگاه قرآن مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور در همدان اضافه کرد: بخش جوان ما نیز از پازل قرآنی، تابلوهای مرتبط، پرتاپ قرآنی و اخلاقی تشکیل شده و این برنامه‌های برای این است که بتوانیم یک فضایی شاد ایجاد کنیم و معارف را با کارشناسی به قشر جوان منتقل کنیم، در این غرفه‌ها کتاب‌های فرهنگی داریم و به بچه‌ها جایزه نیز می‌دهیم.

حجت‌الاسلام طاهری ابراز کرد: در حال حاضر غرب نیز فهمیده‌اند معارف با بازی مورد علاقه جوان و نوجوان قابل انتتقال است و حتی کودکان و نوجوانان بیشترین فرصت‌ها را در فضایی مجازی می‌گذرانند و ما نیز باید از این فرصت استفاده کنیم و باید این معارف جذاب و شاد که در قرآن است و بهترین کلمات اخلاقی در آن است به این نسل انتقال دهیم.

captcha