ادامه جشنواره قرآنی پیام نور در روز دوم با رقابت متسابقان در ۴ رشته
کد خبر: 3290822
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

ادامه جشنواره قرآنی پیام نور در روز دوم با رقابت متسابقان در ۴ رشته

گروه فعالیت‌های قرآنی: در دومین روز از نوزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور شرکت‌کنندگان در رشته‌های مداحی، حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء و قرائت ترتیل رقابت خود را در دو بخش بانوان و آقایان برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مازندران، نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور ‌روز گذشته، 21 اردیبهشت‌ماه پس از برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور 500 شرکت‌کننده در شش بخش در مجتمع پردیس ناجا استان مازندران آغاز شد.
در روز نخست این مسابقات که 21 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل و حفظ پنج جزء قرآن کریم و همچنین مداحی رقابت خود را برگزار کردند.
در دومین روز این مسابقات و در نوبت صبح 28 شرکت‌کننده در بخش آقایان در رشته قرائت ترتیل رقابت خود را آغاز خواهند کرد‌ و همچنین در بخش بانوان همین رشته نیز که در سالن مجزا برگزار می‌شود 25 شرکت‌کننده به رقابت می‌پردازند.
همچنین در رشته‌های حفظ کل(‌11 آقا، 13 بانو)، 10 جزء(14 آقا و 23 بانو) و 20 جزء(12 آقا، 15 بانو) ‌‌و در رشته مداحی ‌در دو بخش بانوان و آقایان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
احتمال برگزاری رقابت فینال در برخی رشته‌ها همچون حفظ کل و قرائت تحقیق و ترتیل نیز وجود دارد.
یادآور می‌شود، نوزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگا‌ه پیام نور از روز گذشته، 21 اردیبهشت‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه و آغاز رقابت‌ها در همین روز آغاز شده و روز  23 اردیبهشت‌ماه پایان خواهد یافت.
گفتنی است؛ در این دوره از مسابقات 500 شرکت‌کننده در شش بخش رقابت می‌کنند که نفرات برخی رشته‌ها همچون کتبی قبل از آغاز مسابقات بخش شفاهی مشخص شده است.

captcha