از خبرهای خوشی که رئیس دانشگاه داد تا رقابت قاریان ممتاز کشوری
کد خبر: 3290930
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
حاشیه‌های جشنواره قرآنی پیام نور؛

از خبرهای خوشی که رئیس دانشگاه داد تا رقابت قاریان ممتاز کشوری

گروه فعالیت‌های قرآنی: نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در حالی امروز دومین روز خود را سپری می‌کند که در روز اول این مسابقات و در مراسم افتتاحیه محمدعلی سرلک، رئیس دانشگاه پیام نور خبرهای‌ خوشی به دانشجویان قرآنی داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مازندران، نوزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در حالی از روز گذشته، 21 اردیبهشت‌ماه آغاز به‌کار کرده است که 500 دانشجوی قرآنی این دانشگاه برای کسب رتبه رقابت ‌خود را در بخش شفاهی آغاز کرده‌اند.
این مسابقات در حالی در بخش شفاهی آغاز شده است که تا‌کنون و بر اساس زمانبندی که از قبل در‌نظر گرفته شده است، برگزیدگان بخش‌های کتبی، ادبی، پژوهشی، فناوری و هنری مشخص شده و تنها برگزیدگان بخش شفاهی باقی مانده است.
در مراسم افتتاحیه نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور که روز گذشته، 21 اردیبهشت‌ماه در خزرآباد ساری برگزار شد، از سوی محمدعلی سرلک، رئیس دانشگاه پیام نور برای گرایش هر‌چه بیشتر دانشجویان این دانشگاه به‌سمت فعالیت‌های قرآنی تسهیلاتی در‌نظر گرفته شد که ‌برخی از آنها قطعی و برخی نیز در دست بررسی قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم افتتاحیه این مسابقات از اعزام تمامی نخبگان قرآنی این دانشگاه به مشهد مقدس خبر داده و اعلام کرده بود که برای این کار بودجه‌ای مناسب اختصاص یافته است.
همچنین ‌برای گرایش هر‌چه بیشتر دانشجویان این دانشگاه که به‌عنوان پرجمعیت‌ترین دانشگاه کشور نیز به حساب می‌آید به نفرات اول تا سوم رشته‌های مختلف این جشنواره از 100 درصد تا 50 درصد تخفیف شهریه تعلق خواهد گرفت.
این تخفیف شهریه به این صورت است که به نفرات اول این مسابقات معافیت از پرداخت شهریه در تمام طول تحصیل، به نفرات دوم 75 درصد تخفیف شهریه و نفر سوم نیز 50 درصد تخفیف شهریه خواهند داشت.
یکی دیگر از خبرهای خوشی که در مراسم افتتاحیه این جشنواره و توسط رئیس دانشگاه پیام نور داده شد، ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر بدون آزمون برای نفرات اول تا سوم این جشنواره است، این طرح در حال حاضر در دست بررسی است و قطعی شدن آن به‌زودی اعلام خواهد شد.
از دیگر ویژگی‌ها و حواشی مسابقات در این دوره حضور دو نفر از قاریان ممتاز کشوری در مسابقات است، حضور سعید پرویزی، مهدی غلام‌نژاد و جواد رفعتی از قاریان ممتاز کشورمان در این مسابقات باعث شده تا رقابت در این رشته فشرده‌تر از سایر بخش‌ها باشد.
سعید پرویزی در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور که بهمن‌ماه سال گذشته در تبریز برگزار شد نفر برتر در تلاوت معناگرا شد، همچنین مهدی غلام‌نژاد نیز در مسابقات سراسری ایران صاحب رتبه شده و به‌عنوان نماینده کشورمان در برخی رقابت‌های بین‌المللی نیز حضور یافته است.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
م ا
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ - ۲۰:۱۷
0
0
هنوز که خبری از تخفیف شهریه نیست هرچی هم زنگ میزنم پیگیری میکنم نتیجه ای نمی گیرم.
کی باید پیگیر باشه؟
ترم تموم شدا
captcha