ممنوعیت فعالیت ۱۶ سازمان مذهبی افراط‌گرا در قرقیزستان
کد خبر: 3292076
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

ممنوعیت فعالیت ۱۶ سازمان مذهبی افراط‌گرا در قرقیزستان

شعب خارجی: فهرست احزاب، جنبش‌ها و سازمان‌های افراط‌گرای ممنوع‌الفعالیت در قرقیزستان تهیه شده است و طبق آمار جدید، ۱۶ سازمان مذهبی ممنوع‌الفعالیت در این کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آسیای مرکزی، در نشست کمیته قانون، نظام جامعه و مبارزه با جرائم پارلمان، لایحه تغییر قانون کیفری جمهوری قرقیزستان بررسی شد. 
میرمبک رسول‌اف، از فراکسیون «عار ناموس» قرقیزستان ضمن معرفی قانون فوق گفت: این قانون به منظور مبارزه مؤثر با ورود تروریست‌ها به قرقیزستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی درگیر در جنگ سوریه تدوین شد.
رسول‌اف ادامه داد: نتایج فعالیت ضد تروریستی کمیته امنیت ملی قرقیزستان دلالت می‌کند که تعداد شهروندان قرقیزستان در سازمان‌های تروریستی مستقر در سوریه رو به افزایش است و متأسفانه در بین آن‌ها زنان نیز مشاهده می‌شوند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 9 زن از استان «باتکن»، 19 زن از استان «اوش»، 4 زن از استان «چوی»، 1 زن از «بیشکک»، 2 زن از استان «نارین» و 12 زن از استان «ایسیکول» قرقیزستان به سوریه اعزام شده‌اند.
بنا به گفته رسول‌اف، در قرقیزستان اخیرا فهرست احزاب، جنبش‌ها و سازمان‌های افراط‌گرای ممنوع‌الفعالیت تهیه شده است و طبق آمار جدید، در حال حاضر 16 سازمان مذهبی ممنوع‌الفعالیت در این کشور وجود دارد.

captcha