عمل به آموزه‌های قرآن تنها راه مبارزه با افراطگرایی است
کد خبر: 3304864
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
حافظ نیجریه‌ای در گفت‌وگو با ایکنا:

عمل به آموزه‌های قرآن تنها راه مبارزه با افراطگرایی است

گروه بین‌الملل: حافظ نیجریه‌ای شرکت‌کننده در سی‌و‌دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با تأکید بر ضرورت مقابله با گسترش افراطگرایی، تنها راه برای تحقق این هدف را عمل همه مسلمانان به آموزه‌های حیات‌بخش قرآن دانست.

مختار محمد محمود برنومه، که در رشته حفظ کل قرآن به نمایندگی از کشورش در این دوره از مسابقات حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، افراط‌گرایی و تفرقه را از جمله چالش‌های کنونی جهان اسلام برشمرد و گفت: مسلمانان باید برای موفقیت در برابر این چالش‌ها از قرآن کمک بگیرند.
وی با اشاره به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا»، گفت: این آیه به ما امر می‌کند که باید با هم متحد شویم و یکی باشیم. اگر ما برای خود طبقه‌بندی ایجاد کنیم و بحث شیعه و سنی و دیگر مذاهب اسلامی را مطرح کنیم، این باعث خوشحالی آمریکا و دیگر مستکبرین می‌شود و آن‌ها برای غلبه بر ما تضعیف امت اسلام فرصت پیدا می‌کنند.
برنومه در بخش دیگری از سخنان خود از حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران احساس خرسندی کرد و گفت: من بسیار خوشحالم که افتخار حضور در این مسابقات که یکی از بهترین رقابت‌های قرآنی در سطح دنیاست را دارم.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد سطح و کیفیت مسابقات گفت: البته رقابت‌ها تازه شروع شده اما تا امروز از سطح بالایی برخوردار بوده است.
این حافط نیجریه‌ای در مورد این که انتظار کسب چه مقامی را در این مسابقات دارد، تأکید کرد: من به این رقابت‌ها آمده‌ام که برای کشورم موفقیت کسب کنم و تمام تلاشم را می‌کنم تا مقام نخست را به دست آورم.
وی در ادامه به آغاز فعالیت‌ قرآنی خود اشاره کرد و گفت: از آنجا که در نزدیکی محل زندگی ما مدارس قرآنی وجود نداشت، من از 14 سالگی آموختن و حفظ قرآن را آغاز کردم و پس از مدتی موفق به حفظ کل آیات این کتاب آسمانی شدم.
به گفته برنومه، حفظ قرآن برکت و تأثیر زیادی در زندگی او داشته، چرا که با حفظ قرآن انسان در راه عمل به آموزه‌های این کتاب آسمانی استوارتر قدم برمی‌دارد.  
وی در پایان در مورد مسابقات قرآنی در کشور خود توضیح داد و گفت: در کشور ما مسابقات توسط دولت در سطح محلی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و کسی که در رقابت‌های کشوری به مقام دست پیدا کند، می‌تواند در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشد. من هم پس از موفقیت در سطح کشور جواز حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را به دست آوردم.

captcha