امام حسین(ع) الگویی برای تمامی مسلمانان جهان است
کد خبر: 3307112
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
فرستاده اسقف اعظم بوسنی:

امام حسین(ع) الگویی برای تمامی مسلمانان جهان است

گروه بین‌الملل: فرستاده کاردینال وینکو پولیچ، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک بوسنی، تصریح کرد: امام حسین(ع) صدایی است که هنوز طنین آن شنیده می‌شود و این امام همام نماد و رمزی مقدس برای مسلمانان در سراسر جهان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، «مونیسور ماتوزوفیکش»، فرستاده کاردینال وینکو پولیچ، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک بوسنی ضمن سخنانی در یازدهمین جشنواره فرهنگی بین‌المللی «بهار شهادت» در کربلای معلی، امام حسین(ع) را نماد و الگویی برای تمامی مسلمانان در جهان توصیف کرد.
وی ضمن سخنانی در حضور در این مراسم ابراز خرسندی کرد و عنوان کرد: ما از کشوری آمدیم که کمونیست‌ها طی سال‌های 1945 تا 1990 میلادی بر آن حکمرانی می‌کند و با قدرت و نفوذی که داشتند، بی‌دینی و الحاد را به‌صورت رسمی در مدارس و رسانه‌ها تبلیغ کردند و با گروه‌های دینی به‌عنوان شهروندان درجه دوم برخورد می‌کردند.
وی گفت: ما در بوسنی از نظر سرکوب‌شدن و مقابله با ارزش‌های فرهنگی با شیعیان عراق نقاط مشترک داریم، اما اکنون بسیار خوشحالیم که مرقد مطهر امام حسین(ع) را که قرن‌ها تحت سیطره ظالمان و طاغوت‌ها بود، مرمت شده است.
نماینده اسقف اعظم بوسنی گفت: علی‌رغم تلاش ظالمان در مسکوت نگه‌داشتن شخصیت این چهره مبارک، اما امام حسین(ع) نماد و الگویی برای مسلمانان عراق و تمامی کشورها و بکارگیری عدالت اجتماعی بدور از هرگونه خشونت بوده و خواهد بود.
وی در ادامه به وضعیت کنونی مسلمانان اشاره و تصریح کرد: برخی از مسلمانان تندور با نام اسلام دست به اقدامات نادرست می‌زنند و من در اینجا به عنوان یک مسیحی تأکید می‌کنم مسلمانان در کشور بوسنی با دیگر مذاهب در این کشور هیچگونه مشکلی ندارند و زندگی مسالمت‌آمیز در آنجا حاکم است و نمایندگان رسمی بوسنی هرگونه خشونت و تندروی را که با نام اسلام رخ می‌دهد، به‌شدت محکوم می‌کنند و خواستار ایجاد جامعه‌ای هستند که صلح، گذشت و روحیه تعاون و همکاری بر آن حاکم باشد.

captcha