به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، حجتالاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت آثار محصولات و فعالیتهای فرهنگی با اشاره به سه مقوله مهم در پیشرفت و ارتقای محصولات فرهنگی گفت: تولید کیفی محصولات فرهنگی، کیفیت تولیدات و کیفیت عرضه از مهمترین عوامل ارتقای آثار و محصولات فرهنگی در هر کشور است.
وی افزود: در بخش اول که تولید کیفی محصولات است اگر ما به عرصه هنری، فعالیتهای فرهنگی، انیمیشن و غیره نگاه کنیم یک رشد و بالندگی در زمان دارند اما نباید قالبی را که برای آنها در نظر گرفتهایم، فراموش کنیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مطالبات مقام معظم رهبری در تولیدات ملّی و بومی را باید انجام دهیم، گفت: در تولید نوشتافزار که نمونهای از تولیدات بومی و ملّی کشور است، نماد و کیفیت خوب را مد نظر قرار دادهایم؛ وقتی نمادهایی تبلیغ شود میتوانیم جایگزین مناسبی برای محصولات غربی داشته باشیم و در این کار کیفیت خوب حمایت و تبلیغ را باید داشته باشیم.
شناخت کیفیسازی
حجتالاسلامی خاموشی با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت محصولات و تولیدات فرهنگی شناخت کیفیسازی بسیار حائز اهمیت است، گفت: در کیفیت محصولات ما با حجم محصولات تولیدی مواجه میشویم که بسیاری از این محصولات از خارج کشور وارد میشود و به مردم عرضه میشود که باید بتوانیم با بالا بردن کیفیت و کیفی سازی تولیدات و محصولات فرهنگی از ورود محصولات خارجی بی کیفیت به کشور جلوگیری کنیم.
وی تصریح کرد: امروز نگاه بخش عمومی و خصوصی این است که اگر اندک حمایتی از آنها شود، فعالیتهای فرهنگی خوب و باارزشی را آغاز خواهند کرد. لذا اگر همت باشد ما میتوانیم بازار داخلی را به تولید قابل قبول تبدیل کنیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کیفیسازی باید وابسته به بازار مخاطب عرضه شود عرضه مقبول باید در تمامی محصولات فرهنگی قرار گیرد یعنی بتوانیم کیفیت قابل قبول را عرضه کنیم و در زمان مناسبی نیز در اختیار مخاطب قرار دهیم.
استفاده از ظرفیت فضای مجازی
وی با اشاره به اینکه در کیفیت تولید میبینیم که فضای مجازی شانه به شانه فضای حقیقی حتی بیشتر پیش رفته است گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی در پیشبرد ارتقای کیفیت تولیدات و محصولات فرهنگی استفاده کنیم.
تاثیرات بسته بندی در ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی
وی با اشاره به تاثیرات بسته بندی در ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی بیان کرد: امروز باید به اصل بسته بندی هم توجه کرد چرا که اگر بسته بندی بی کیفیت در کنار محصول باکیفیت عرضه شود آن محصول جایی برای مصرف کنند نخواهد داشت. یکی از پنج صنعت بزرگ ما در جهان بسته بندی است که محصولات فرهنگی مستثنا از این قضیه نیستند.
حجت الاسلام خاموشی نگاه مقام معظم رهبری را به محصولات فرهنگی بسیار ارزشمند دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده جبهه انقلاب اسلامی و نگاه ویژه ایشان در حوزه تولیدات فرهنگی در کنار فضا سازی برای جامعه با ارزش است که باید از آن بهرهمند شویم و در این مسیر گام برداریم.