استفاده از لباس متحد قاریان منحصر به گروه خاصی از قاریان نشود
کد خبر: 3311661
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
گوشه‌ای:

استفاده از لباس متحد قاریان منحصر به گروه خاصی از قاریان نشود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی یوسف‌نبی(ع) خرم‌آباد گفت:اگر لباس متحد قاریان فقط مختص برخی از قاریان خاص باشد این خود یک تبعیض است و باعث مأیوس شدن قاریان دیگر می‌شود، چراکه برخی از قاریان در کشور ما حضور دارند که قرائت آن‌ها در حد بین‌المللی است ولی در مسابقات شرکت نمی‌کنند.

عزت‌الله گوشه‌ای، قاری ممتاز لرستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به طراحی لباس جدید برای قاریان ایرانی، گفت: این لباس باید همراه با سادگی ویژگی خاص خود را داشته باشد.
وی با اشاره به این‌که لباس قاریان که رونمایی شده بیشتر شبیه لباس شیخ‌نشیان عرب است، اظهار کرد: این لباس می‌تواند ترکیبی از کت و شلوار، شال و یک عبا مانند روحانیان باشد.

استفاده از قبا می‌تواند ایده خوبی برای لباس متحد قاریان باشد

گوشه‌ای با اشاره به این‌که لباس قاریان نباید حاشیه‌دوزی داشته باشد، عنوان کرد: استفاده از قبا نیز می‌تواند ایده خوبی باشد.
قاری ممتاز لرستانی با بیان این‌که تمام قاریان ممتاز استانی، تا بین‌المللی باید از این لباس استفاده کنند، تصریح کرد: برخی از قاریان در سطح کشور حضور دارند که قرائت صحیح و لحن قرائی دارند اما تا الان به مسابقات بین‌المللی نرفته‌اند، لذا این افراد، اساتید، پیشکسوتان و کسانی‌که قرآن را خوب و در حد قابل قبول قرائت می‌کنند باید از این لباس استفاده کنند.
وی تأکید کرد: شایسته است هر قاری که قرائت او در حد عرف باشد بتواند از این لباس استفاده کند البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که هرقاری نمی‌تواند از این لباس استفاده کند، لذا کسی‌که بتواند در یک مجلس در حد 20 دقیقه با صدای قراء به قرائت قرآن بپردازد یک قاری خوب است.
گوشه‌ای تصریح کرد: اگر لباس متحد قاریان فقط مختص برخی از قاریان خاص باشد این خود یک تبعیض است و باعث مأیوس شدن قاریان دیگر می‌شود، چراکه برخی از قاریان در کشور ما حضور دارند که قرائت آن‌ها در حد بین‌المللی است ولی در مسابقات شرکت نمی‌کنند.
قاری ممتاز لرستانی بیان کرد: در سطح کشور قاریان خوبی داریم که قرائت آن‌ها در حد قابل قبول است اما تنها افراد خاص را به مسابقات بین‌المللی می‌فرستند که این خود باعث ناراختی قاریان دیگر شده است، لذا اگر در رابطه با لباس نیز تبعیض ایجاد شود باعث دلخوری و مأیوس شدن بسیاری از قاریان قابل در کشور می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۷
0
0
احسنت.بهترین مصاحبه ای بود که در رسای فعالیت های بی سامان قاریان بیچاره خونده بودم.
captcha