تأکید بر ضرورت تأمین امنیت زائران هندی بیت‌الله الحرام
کد خبر: 3312835
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

تأکید بر ضرورت تأمین امنیت زائران هندی بیت‌الله الحرام

شعب خارجی: امام جماعت مسجد خوجه‌های بمبئی از دولت هند خواست که با اتخاذ تدابیر خاص امنیت زائران این کشور در ایام حج را تأمین کند.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه شرق آسیا، مولانا روح ظفر، امام جماعت مسجد خوجه‌های بمبئی در گردهمایی شهر بمبئی با محکومیت حمله عربستان سعودی به شیعیان در یمن از دولت هند خواست تا با تدابیر خاص، امنیت را برای زائران بیت‌الله الحرام که عازم سفر معنوی حج هستند، تأمین کند.
در این گردهمایی گروهی از علمای مسلمان هند در شهر بمبئی حضور یافتند و حملات عربستان به یمن و قتل‌عام شیعیان را محکوم کردند و حمله تروریستی به مسجد «امام علی(ع)» شهرک «القدیح» عربستان و کشته و مجروح‌شدن نمازگزاران شیعه را نشانه فرقه‌گرایی دانستند.
حملات به شیعیان یمن موجی از محکومیت را در میان مسلمانان و شیعیان هندی برانگیخته است. خوجه‌ها که خواستگاه اصلیشان یمن است و ارتباط مذهبی و قومی با حوثی‌های یمنی دارند، اعتراضات گسترده‌ خود به عملکرد دولت عربستان و سایر کشورهای درگیر در ائتلاف علیه  مردم یمن را ابراز کرده‌اند.
یادآور می‌شود، در یک انفجار تروریستی که اول خرداد در مسجد شیعیان در استان قطیف عربستان و حین برگزاری نمازجمعه رخ داد، 21 نمازگزار از جمله یک کودک به شهادت رسیدند.

captcha