توزیع بسته‌های غذایی حلال میان نیازمندان فیلیپین + عکس
کد خبر: 3338667
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
با همکاری ایران صورت گرفت؛

توزیع بسته‌های غذایی حلال میان نیازمندان فیلیپین + عکس

شعب خارجی: بسته‌های غذایی حلال با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مانیل میان خانواده‌های نیازمند فیلیپینی توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی manila.icro، دومین برنامه ارائه خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی و اهدای بسته‌های غذایی حلال به بیش از 500  خانوار از ساکنین بی‌بضاعت منطقه کالائوکان شهر مانیل با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و انجمن دوستی فیلیپین ـ ایران و مشارکت فعالانه مراکز علمی آموزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد ایرانی و فیلیپینی اجرا شد.

این برنامه یکشنبه، 11 مردادماه، از ساعت 8 الی 14 به وقت محلی در منطقه کالائوکان سیتی واقع در شمال غربی این شهر با شعار «عشق و شادی بدون شرط» اجرا شد.

سایر نهادهای ایرانی و فیلیپنی از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران، دفتر نماینده مجلس شهر کالائوکان، فروشگاه زنجیره‌ای اِس. اِم مگامال، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مرکزی مانیل ( اِم. سی. یو)( MCU University )، انجمن دندانپزشکان شهر کالائوکان، اتحادیه کلوپ‌های دندانپزشکی شهر کالائوکان، انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی، انجمن جهانی نسل دوم ایرانی ـ فیلیپینی و دانشجویان ایرانی دانشگاه اِم. سی. یو در اجرای این برنامه همکاری داشتند.

در ابتدای برنامه، مجری با کلمات فارسی سلام، صبح به خیر، برنامه را رسما آغاز کرد و ضمن تشکر ویژه از رایزنی فرهنگی ایران و دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشکده‌های دندانپژشکی در مانیل و سایر ایرانیان شرکت‌کننده، این اقدام انسان دوستانه رایزنی فرهنگی را ستود.

قرائت ترجمه سوره مریم برای حاضران

در ادامه برنامه مناجات مذهبی آئین کاتولیک اجرا و ترجمه آیاتی از سوره مبارکه مریم برای حضار قرائت شد.
پخش سرود ملی فیلیپین و جمهوری اسلامی ایران از دیگر بخش‌های برنامه افتتاحیه بود.

در ادامه برنامه محمدی، سفیر ایران در فیلیپین طی سخنانی از دست‌اندرکاران برنامه درمان و تغذیه رایگان مستمندان فیلیپینی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که دانشجویان و ایرانیان حاضر بتوانند خدمات ارزنده‌ای را در این زمینه ارائه دهند.

پس از سخنان سفیر ایران پیام ادگاردو اریک (ایگای)، نماینده مجلس فیلیپین از منطقه کالائوکان توسط رئیس دفتر وی قرائـت شد.

ادگاردو ایگای در این پیام ضمن ارج‌ نهادن بر اقدامات انسانی ایرانیان و مسئولان جمهوری اسلامی در فیلیپین، این گردهمایی را فرصتی مناسب برای کمک به مستمندان تلقی کرد و افزود: باعث افتخار ماست که رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با همکاری دیگر سازمان‌ها به این اقدام انسانی مبادرت کرده و با حمایت همه جانبه خود از جمله حضور سفیر ایران در مانیل مراسم را رونق بخشیده است.

پس از شروع رسمی برنامه، دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های شهر مانیل همراه با اساتید و مسئولان امور دندانپزشکی دانشگاه‌ها، خدمات لازم را به بیماران حاضر در میان جمعیت انبوه مردم که بالغ بر 500 نفر بودند، ارائه دادند و در خاتمه مراحل درمانی و تشخیص پزشکی، بسته‌های غذایی حلال به افراد حاضر اهدا شد.

از نکات برجسته این برنامه حضور گسترده نمایندگان رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون فیلیپین از جمله انجمن ملی خبرنگاران فیلیپین، روزنامه مانیلا تایمز، روزنامه بیزینس میرور، روزنامه فیلیپین استار، شبکه رادیوییDZRJ و شبکه تلویزیونی کانال چهار فیلیپین بود که ضمن پوشش خبری مناسب، با مسئولان ایرانی و غیر ایرانی و افراد شرکت‌کننده در برنامه مصاحبه کردند.
 

captcha