درخواست مفتی مصر برای تأسیس مرکز فتوای اقلیت‌های مسلمان
کد خبر: 3338921
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

درخواست مفتی مصر برای تأسیس مرکز فتوای اقلیت‌های مسلمان

گروه بین‌الملل: شوقی علام، مفتی اعظم مصر، تأسیس مرکز ویژه فتوای اقلیت‌های مسلمان با عضویت نمایندگان تمامی اقلیت‌های اسلامی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، شوقی علام، روز دوشنبه، 12 مردادماه، در دیدار با  هئیت دینی وابسته به کمیته ملی مسلمانان فیلیپین به ریاست «یاسمین پورسان لاو»، تأسیس مرکز فتوای اقلیت‌های مسلمان با عضویت نمایندگان تمامی اقلیت‌های اسلامی را خواستار شد.
وی افزود: این مرکز می‌تواند راه‌حل‌هایی شرعی برای اجرایی‌شدن فتواها در جوامع غیرمسلمان ارائه دهد.
شوقی علام در طی دیدار، آمادگی دارالافتاء مصر برای همکاری و ارائه تمامی انواع حمایت‌ها از مسلمانان فیلیپین و نیز برگزاری دوره‌های ویژه تربیت مفتیان و تبادل پژوهش‌ها و تحقیقات در حوزه‌های مختلف دینی اعلام کرد.
مفتی اعظم مصر با اشاره به اینکه دارالافتاء مصر تلاش می‌کند تا راه‌کارهایی دینی برای مشکلات امت بیاید، عنوان کرد: دارالافتاء مصر تلاش می‌کند از طریق تقویت همکاری با مؤسسات مختلف خارج از مصر، گفتمان میانه‌رو که محقق‌کننده منافع دین است، ارائه دهد.
خانم «یاسمین پورسان لاو»، رئیس هیئت دینی وابسته به کمیته ملی مسلمانان فییلپین نیز ضمن سخنانی در این دیدار اظهار داشت: مسلمانان در کشور فیلیپین بسیار علاقه‌مند به استفاده از تجربیات دارالافتاء مصر و علمای آن برای تقویت هم‌زیستی مسالمت‌آمیز هستند.

captcha