وزیر ارشاد در بزرگداشت محمد نوری عثمان‌اف سخنرانی می‌کند
کد خبر: 3357642
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
در مسکو؛

وزیر ارشاد در بزرگداشت محمد نوری عثمان‌اف سخنرانی می‌کند

شعب خارجی: علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز، ۱۲ شهریورماه، در مراسم بزرگداشت محمد نوری‌ عثمان‌اف، مترجم فقید قرآن به زبان روسی در مسکو سخنرانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مسکو، مراسم بزرگداشت محمد نوری عثمان‌اف، مترجم فقید قرآن به زبان روسی امروز ساعت 16 به وقت محلی در کتابخانه ادبیات خارجی مسکو برگزار می‌شود.

در این مراسم علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی سنایی، سفیر و رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در روسیه، ایرانشناسان و استادان زبان فارسی مسکو و هچنین همکاران و شاگردان محمد نوری عثمان‌اف حضور خواهند داشت.

بزرگداشت محمد نوری عثمان‌اف با سخنان سفیر ایران در روسیه آغاز خواهد شد و سپس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخن خواهد پرداخت.

خانم ایزومرود، نماینده جمهوری داغستان سخنران بعدی مراسم هستند و در ادامه میرجلال الدین کزازی، استاد برجسته ادبیات فارسی و یکی از چهره‌های ماندگار ایران درباره شاهنامه و اهمیت نسخه روسی این اثر ارزشمند، سخن خواهد گفت.
 
سخنرانی حمید صابرفرزام، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا، با موضوع ترجمه قرآن عثمان‌اف و اسلام‌شناسی در روسیه از دیگر برنامه‌های این مراسم است.
 
همچنین در ادامه مراسم نوری محمدزاده، شاگرد عثمان‌اف و دیگر دوستان و همکاران ایشان دقایقی کوتاه، درباره زندگی علمی و شخصیت این مترجم فقید قرآن سخن خواهند گفت.
 
خبرگزاری ایکنا، رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، بنیاد بین‌المللی ایرانشناسی و نمایندگی جامعة المصطفی(ص) العالمیه در مسکو در برگزاری این مراسم با یکدیگر همکاری دارند.

مطالب مرتبط
captcha