مخالفت الازهر با تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی
کد خبر: 3360465
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

مخالفت الازهر با تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: احمد الطیب، شیخ الازهر با بیان این که مسجدالاقصی، مسجدی کاملا اسلامی است، مخالفت خود را با تقسیم زمانی و مکانی این مسجد مبارک اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه مصری «الدستور»، احمد الطیب در دیدار با محمود الهباش، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دینی و ارتباطات اسلامی ضمن تأکید بر مخالفت مرکز اسلامی الازهر با  تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، تصریح کرد: اجرای شعایر دینی و حاکمیت بر این مسجد از سوی غیرمسلمانان هرگز جایز نیست.
در این دیدار موضوع حمایت الازهر از ملت فلسطین و مقدسات دینی شهر قدس و در رأس آن‌ها مسجدالاقصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
احمد الطیب گفت: الازهر همان‌طور که با دخالت غیرمسلمانان در اماکن اسلامی مخالف است، اجازه دخالت مسلمانان در امور معابد یهودیان و کلیسا‌های مسیحیان و توهین به آن‌ها را نیز نمی‌‌دهد.
شیخ الازهر در ادامه عنوان کرد: الازهر درصدد ارسال دعوت‌نامه برای هئیت علمای ارشد الازهر به‌منظور برگزاری نشستی فوری جهت صدور بیانیه مسلمانان درباره تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی است.
همچنین الازهر از اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، دولت‌های عربی و اسلامی و تمامی مؤسسات بین‌المللی خواست که به مسئولیت خود در برابر مسجدالاقصی و نیز جلوگیری از هتک حرمت‌ این مکان مقدس توسط رژیم صهیونیستی پایبند باشند.
محمود الهباش، مشاور رئیس دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دینی نیز از موضع الازهر در دفاع از ملت فلسطینی و تلاش این مرکز در زمینه حمایت از مسئله فلسطین در وضعیت دشواری که امت اسلامی و عربی در آن قرار دارند، تقدیر و تشکر کرد.

captcha