از تغییر نام خیابان‌های قدس به عبری تا هتک حرمت حرم ابراهیمی توسط صهیونیست‌ها
کد خبر: 3365761
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
آخرین اخبار از تحولات فلسطین /

از تغییر نام خیابان‌های قدس به عبری تا هتک حرمت حرم ابراهیمی توسط صهیونیست‌ها

گروه بین‌الملل: رژیم صهیونیستی در راستای یهودی‌سازی بیشتر شهر اشغالی قدس و از بین بردن آثار و نشانه‌های اسلامی و مسیحی این شهر، انتخاب اسامی عبری برای خیابان‌ها و محله‌هایی شهر قدس را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس نامگذاری خیابان‌ها در بخش قدیمی و شرق قدس به نام‌های عبری دارای مفاهیم توراتی را در اقدامی برای یهود‌ی‌سازی این شهر و تحمیل ماهیت یهودی به آن با توسل به زور، تصویب کرد.
از میان اسامی که شهرداری رژیم صهیونیستی تصویب کرده انتخاب نام «هار همشحاة» به جای «جبل الزیتون» است. این نام توراتی، کوهی است که بلندترین کوه قدس به شمار می‌رود.
شهرداری رژیم صهیونیستی همچنین انتخاب نام «شیر همعلوت» برای محله‌ای در شهرک سلوان را تصویب کرد. این نامی توراتی است که دلالت بر راهی به سوی «هیکل» ادعایی دارد و مفهوم دینی و سیاسی آن، تغییر راه به سوی مسجدالاقصی است. هرچند که شهرداری رژیم اشغالگر نام این محله را اعلام نکرده اما این اسم دلالت بر محله البستان دارد که به مسجدالاقصی نزدیک‌تر است.
اقدامی که شهرداری رژیم اشغالگر قدس تصویب کرده برخلاف قانون بین‌المللی است، زیرا براساس قانون بین‌المللی، تغییر اسامی خیابان‌ها در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.
پیش از این یک مسئول فلسطینی گفته بود تشکیلات خودگردان فلسطین به سازمان یونسکو و دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت خواهد کرد زیرا رژیم اشغالگر، تاکنون اسامی 300 خیابان و کوچه را در شهر قدس تغییر داده است.
این اقدام بخشی از یک مجموعه اقدامات شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس و شهردار آن نیر برکات برای یهودی‌سازی این شهر و تغییر آثار و نشانه‌های فلسطینی و اسلامی آن از طریق انتخاب اسامی عبری برای خیابان‌ها و نوشتن عبارت‌های یهودی در خانه‌هایی در بخش قدیمی شهر که شهرک‌نشینان تصرف کرده‌اند، به شمار می‌رود.
صهیونیست‌ها حرمت حرم حضرت ابراهیم (ع) را زیر پا گذاشتند
شماری از شهرک نشینان صهیونیست دیروز، 29 شهریورماه، وارد حرم حضرت ابراهیم (ع) در شهر الخلیل شدند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این متجاوزان پس از ورود به این مکان مقدس مراسم رقص و پایکوبی در آن برپا کردند که این اقدام احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرد. 
دشمن صهیونیستی به صورت عامدانه می‌کوشد تا با برگزاری اینگونه مراسم‌ها رنگ و بوی دینی و اسلامی حرم حضرت ابراهیم(ع) را از بین ببرد.
یورش مجدد شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی
شهرک نشینان صهیونیست امروز، 30 شهریورماه، بار دیگر به مسجد مبارک الاقصی یورش بردند.
شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان اسرائیلی از باب المغاربه وارد مسجدالاقصی شدند و در بخش‌های مختلف آن به صورت تحریک‌آمیز پرسه زدند.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ماموران پلیس رژیم غاصب صهیونیستی همچنان مانع از ورود زنان و طلاب علوم دینی به محوطه‌ها و صحن‌های مسجدالاقصی می‌شوند.

captcha