هنر عکاسی می‌تواند در انعکاس و بازگویی زیبایی‌های مذهبی موفق عمل کند
کد خبر: 3366105
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
اسحاقی عنوان کرد:

هنر عکاسی می‌تواند در انعکاس و بازگویی زیبایی‌های مذهبی موفق عمل کند

گروه اندیشه: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: مناظر طبیعی، تاریخی و مذهبی دارای زیبایی‌هایی هستند که با هنر عکاسی می‌توان در انعکاس و بازگویی آنها موفق بوده و فراتر از زمان و مکان آن جاذبه را به مخاطب منتقل سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان اردبیل، عصر دیروز، 30 شهریور، در جریان بازدید از نمایشگاه عکس بارگاه حضرت علی(ع)، در جمع خبرنگاران گفت: مناظر طبیعی، تاریخی و مذهبی دارای زیبایی‌هایی هستند که با هنر عکاسی می‌توان در انعکاس و بازگویی آنها موفق بوده و  فراتر از زمان و مکان آن جاذبه را به مخاطب منتقل سازد.
وی افزود: هر مخاطبی با دیدن تصاویر موجود در این نمایشگاه می‌تواند با بارگاه ملکوتی امام علی(ع) ارتباط برقرار کند و حتی اگر فرصت و موقعیت زیارت نداشته می‌تواند از طریق عکس‌ها با حرم امام ارتباط بگیرد.
اسحاقی تصریح کرد: این مجموعه عکس حرکت بدیع و متفاوتی است که مورد توجه ادارات کل ارشاد استان‌ها قرار گرفته و استقبال خودجوش به عمل آمده است.
مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه هنر به صورت نمادین و با بهره‌گیری از زیبایی ذاتی می‌تواند ارزش های بصری را منتقل کند، خاطرنشان کرد: این امتیاز و ویژگی می‌تواند در انعکاس مفاهیم مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به خلق آثار شایسته هنری توسط هنرمندان بومی استان، تاکید کرد: انتظار می رود مدیران دستگاه‌های اجرایی استان جهت استفاده مطلوب از این تولیدات طرح هدایای هنری و فرهنگی را مورد توجه قرار دهند.

captcha