نظرسنجی درباره سپردن مسئولیت مدیریت مناسک حج به کشورهای اسلامی
کد خبر: 3372540
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

نظرسنجی درباره سپردن مسئولیت مدیریت مناسک حج به کشورهای اسلامی

گروه بین‌الملل: پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه ماهواره‌ای مستقل «الحرة»، یک نظرسنجی درباره سپردن مدیریت مناسک حج به کشورهای اسلامی به اجرا گذاشته است.

به گزاش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alhurra.com»، بعد از کشته و زخمی‌شدن جمع کثیری از حجاج خانه خدا در حادثه منا، کاربران شبکه‌های اجتماعی خواستار گرفتن مدیریت مناسک حج از عربستان سعودی و سپردن این مسئولیت به یک مدیریت مشترک اسلامی هستند.
فعالان و کاربران شبکه‌ای اجتماعی بر ضرورت اعمال فشار بر مقامات سعودی برای واگذاری مسئولیت مدیریت «مکه» و«مدینه» به کشورهای اسلامی تأکید دارند.
بعد از حوادث ناگواری که در مناسک حج امسال رخ داد از جمله سقوط جرثقیل در مسجدالحرام که منجر به کشته‌شدن بیش از 100 حاجی شد، آتش‌سوزی در هتلی در مکه و حادثه دلخراش اخیر منا، سایت شبکه ماهواره‌ای مستقل «الحرة» یک نظرسنجی درباره نظر کاربران مبنی بر واگذاری مدیریت مناسک و اعمال حج به یک مدیریت مشترک اسلامی به اجرا گذاشته است.
این در حالی است که کابران سعودی صحبت‌کردن درباره گرفتن مدیریت حج از عربستان و قراردادن مدیریت آن زیر نظر کشورهای اسلامی را رد می‌کنند و تأکید دارند که این حوادث کاملا تصادفی است.
در همین راستا، بسیاری از کابران شبکه‌های اجتماعی در توئیتر نیز، توئیت‌هایی درباره لزوم تحقیق بین‌المللی درباره کشتار حجاج در مکه و گرفتن مدیریت حج از عربستان سعودی به اشتراک گذاشته‌اند.
این در حالی که «خالد الفالح»، وزیر بهداشت عربستان، عدم پایبندی برخی حجاج به دستورات را دلیل حادثه منا خواند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۲۳:۵۱
0
0
باید مدیریت مناسک حج از دست عربستانی های بی لیاقت خارج شود
محمدمهدی کمالی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۰ - ۰۰:۱۳
0
0
بله حتماً باید مناسک حج به دست کشورهای اسلامی بخصوص جمهوری اسلامی ایران انجام گردد.
رسول
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۱ - ۱۹:۱۰
0
0
بله باید مناسک حج به دیگر کشورها واگذار شود
captcha