کد خبر: 3379092
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
علیزاده عنوان کرد:

اولویت حمایت‌های تبلیغی به رویدادهای هنر دینی/ ظرفیت محدود فضای شهری برای تبلیغات محیطی

گروه هنر: اولویت سازمان زیباسازی شهر تهران در حمایت تبلیغی از برنامه‌هایی است که موضوع دینی و ارزشی داشته باشند.

عیسی علیزاده، مدیرعامل  سازمان زیباسازی  شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: همواره این توقع از سوی مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری وجود دارد که به فراخور برگزاری جشنواره و رویدادهای فرهنگی و هنری فضای شهری اقدام مناسبی در زمینه تبلیغات محیطی آن رویداد و یا جشنواره انجام شود که البته این توقع به حق است.
وی ادامه داد: سازمان زیباسازی شهر تهران نیز براساس رسالت خود، مجری تبلیغات محیطی همه رویدادهایی است که هر از چند گاهی در بافت شهر بزرگی مثل تهران رخ می‌دهد و با تمام توان از این برنامه‌ها و مراسمات حمایت تبلیغی به عمل می‌آورد و البته اولویت خود را به برنامه‌هایی اختصاص داده است که موضوعی دینی و آئینی داشته باشند.
علیزاده تصریح کرد: با این وجود باید این انصاف را نیز به سازمان زیباسازی شهر تهران داد که سازه‌های فرهنگی محدودی در سطح شهر به منظور انجام تبلیغات دارد و این گونه نیست که هر زمان، هر مدیر، مسئول و یا برگزارکننده برنامه‌های فرهنگی و هنری اراده کند با تبلیغات محیطی او در سطح شهر موافقت شده و نهایت فضای تبلیغات در اختیار آنها قرار گیرد.
مدیرعامل اسبق ایکنا گفت: همان طور که تأکید کردم اولویت در حمایت تبلیغی از برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر با برنامه‌هایی است که با موضوع دینی و ارزشی پرداخته باشند و به آنها بها دهند، هر چند که برای حمایت تبلیغی از چنین برنامه‌هایی مسئولان و مدیران برگزارکننده باید آئین نامه و پروتکل‌های سازمانی ما را رعایت کنند.
وی تأکید کرد: منظور از رعایت آئین‌نامه و پروتکل‌های سازمانی این است که حداقل از نزدیک به یک ماه قبل با اعلام برگزاری برنامه‌ای که مورد نظرشان است، سازمان را نسبت به برگزاری آن در تاریخ معینی مطلع سازند تا همکاران ما بتوانند، آن را در تقویم زمانبندی برنامه‌های تبلیغاتی سازمان بگنجانند.
علیزاده گفت: متأسفانه به دلیل ناآشنایی با قوانین سازمان، معمولاً نماینده برگزارکننده بیشتر برنامه‌های فرهنگی و هنری با مراجعه به ما آن هم در فاصله یکی دو روز مانده به برگزاری برنامه، خواستار حمایتی تبلیغی از برنامه مورد نظر می‌شود که ما با کمال شرمندگی باید درخواست آنها را رد کنیم.
وی در پایان افزود: یک مسئله دیگری را نیز باید مورد نظر قرار داد و آن اینکه تمام فضای شهری را نمی‌توان اختصاص به تبلیغات و نصب بنر و اعلان‌های برنامه‌های فرهنگی و هنری کرد، به هر حال با وجود جذابیت گرافیکی که ممکن است اغلب آنها داشته باشند، اما ملاک نظر نخست ما رفع آلودگی بصری از بافت شهری است.

captcha