جرائم ناشی از اسلام‌ستیزی به فهرست جرائم قضایی بریتانیا اضافه می‌شود
کد خبر: 3385132
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

جرائم ناشی از اسلام‌ستیزی به فهرست جرائم قضایی بریتانیا اضافه می‌شود

گروه بین‌الملل: دولت بریتانیا اعلام کرد که جرائمی که با انگیزه نفرت از مسلمانان انجام می‌‌گیرند به عنوان یکی از مصادیق جرم به فهرست جرائم قضایی اضافه شده و از سوی نیروهای پلیس سراسر انگلیس و ولز مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی «Press TV»، پیش از این جرائم ناشی از یهودستیزی و حمله به یهودیان در بریتانیا یکی از مصادیق جرائم قضایی بود و به موجب قوانین با آن برخورد می‌شد.

اکنون با توجه به افزایش اسلام‌هراسی، دولت بریتانیا اعلام کرده که از این پس جرائم ناشی از اسلام‌‌ستیزی همرده با یهودستیزی قرار می‌گیرد و عاملان این جنایات مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

قرار است، «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر بریتانیا در نخستین نشستی که با هدف مقابله با افراط‌گرایی در این کشور برگزار می‌شود شرکت کند و از سرمایه‌گذاری برای امنیت همه اماکن دینی از جمله مساجد سخن بگوید.

کامرون گفت: همه ما برای مقابله با افراط‌گرایی نقشی داریم. به همین دلیل است که من از همه شخصیت‌های مسلمان و غیرمسلمان دعوت کرده‌ام تا در این نشست شرکت کنند تا بتوانم مسائل را به صورت مستقیم از زبان خود آن‌ها بشونم و آن‌ها بتوانند به عنوان بخشی از جامعه با این مسئله مقابله کنند.

captcha