درک عاشورایی؛ نیاز جامعه امروز در برابر دشمن/ لزوم مسئولیت‌پذیری نسبت به سرنوشت مسلمین
کد خبر: 3386107
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

درک عاشورایی؛ نیاز جامعه امروز در برابر دشمن/ لزوم مسئولیت‌پذیری نسبت به سرنوشت مسلمین

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: قیام امام حسین(ع) و عاشورا زنده است؛ جامعه اسلامی نیاز به فهم و شعارهای عاشورایی در برابر سیستم عباسی و اموی حاکم در جهان دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌اللملی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک  بر لزوم تقوای پیشگی درجامعه تاکید کرد و گفت: ماه محرم ماه انس با اهل‌بیت(ع) و توسل به دامن خاندان طهارت است و ارتقای روحیه تقوا در ذات و فطرت انسانی بزرگترین وسیله نزدیکی به ائمه اطهار(ع) است.

مقام محسنین؛ وعده خداوند به صابران

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف لازم است اهل صبر و یقین باشیم؛ تقوای الهی انسان را ازاوج ذلت به اوج عزت می‌رساند چنانچه یوسف(ع) را از زندان به مقام مصدری مصر رساند، خداوند در قرآن به صابران وعده داده اجر نیکوکاران را ضایع نمی‌کند؛ بنابراین، اصل رسیدن به مقام محسنین درنتیجه صبر و تقوای الهی است، تربیت‌یافتگان دانشگاه الهی، انبیا هستند که بزرگترین محسنین عالم‌اند و سردمداران آنها اهل‌بیت(ع)هستند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به مقام یقین افزود: یقین عالی‌ترین درجه ایمان و مقام شهود واقعی است؛ یقین فهم و درک مقام شهود الهی درهرحال و درهرشرایط است، چنانچه درسخنان امام علی(ع) دیده می‌شود که می‌فرمایند؛ «دراقدام به عمل چیزی نمی‌بینم جزآنکه قبل از آن حضورخدا را درک کرده باشم».

امام حسین(ع)؛ سردمدار مقام یقین

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مقام انبیا، صدیقین، علما، شهدا عالی‌ترین نمونه اهل یقین‌اند و شهادت بالاترین خواسته آنان است، امام حسین(ع) سردمدار مقام یقین است، دعای عرفه، دعای حضور و شهود ایشان است، عرفه توجه به ذات اقدسیت، مقام شهود و عبودیت خداست، درمیدان عمل هم در زمان معاویه در منا امام حسین(ع) خطبه‌ای درمورد امر به معروف و نهی از منکر و عظمت این دو اصل در جامعه اسلامی و وظیفه علما ایراد کردند که شایان توجه است.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: علمای اسلام وظیفه سنگین امر به معروف و از طرف دیگر نهی از منکر را برعهده دارند، تحت تاثیر جباران و فاسقان قرار نگیرند و به خاطر ترس و طمع دست از عدالت و انصاف نکشند، علمای دین پاسدار قرآن، جوامع اسلامی و مقدسات اسلام هستند.

وی ادامه داد: علمای اسلام به خاطر داشته باشند امام حسین (ع) به خاطر جنایت‌های حاکم قیام کرد؛ قیام امام حسین(ع) برای برقراری اصلاحات دینی و الهی در میان امت جدش محمد(ص) است.

خطیب جمعه اراک در پایان خطبه اول افزود: علمای باید در مسیر حقیقت اسلام، امنیت اسلامی و کرامت اسلامی قدم بردارند، قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا زنده است؛ جامعه اسلامی نیاز به شعارهای عاشورایی دارد، امروزه سیستم عباسی اموی بسیاری در جهان وجود دارد که لازم است مسلمانان با هوشیاری در مقابل جریانات ایستادگی و مقابله کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خطبه دوم بر لزوم امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن بعد از ایمان به این فریضه فرا می‌خواند و درواقع لازمه تکمیل ایمان را اهمیت دادن به سرنوشت مسلمین و احساس مسئولیت درقبال آنان ذکر می‌کند، مبارزه با دشمنان اسلام، دعوت به خوبی‌ها و نهی از منکرات اسلام حکم خداست و شعار و سیطره قدرت نیست.

نماینده ولی‌فقیه افزود: بحث امر به معروف و نهی از منکربحث جامعه اسلامی است که فضایل در آن زنده بماند و ریشه رذایل خشکانده شوند، رافت و عطوفت در مقابل مسلمانان و سرسختی و نفوذناپذیری در برابر دشمنان اسلام برای حفظ حرمت امت اسلامی و جامعه اسلامی در اولویت است.

لزوم اتحاد جوامع اسلامی در برابر جنون قدرت اسرائیل

خطیب جمعه اراک اضافه کرد: کانون اصلی فساد باید خشک شود و اسرائیل ام‌الفساد است اگر مسلمانان با یکدیگر متحد شوند عظمتی ایجاد خواهد شد که سر دشمنان اسلام در برابرآنان به سجود فرود خواهد آمد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان خطبه‌ها گفت: قدس اولین قبله مسلمانان است و جنایتکاران نمی‌توانند قدس را از پیکر اسلام جدا کنند؛ خط دفاعی ایران قدس، سوریه، عراق ، لبنان است  نه فقط مرزهای خاکی و هوایی ایران؛ کشورهای اسلامی باید از خواب غفلت بیدار شوند و با تشکیل حکومت بین‌الملل اسلامی جنون قدرت را از دست اسرائیل بگیرند.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

captcha