قهرمانان جانباز و معلول استان فارس مدال‌های خود را به حرم شاهچراغ(ع) اهدا کردند
کد خبر: 3392859
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

قهرمانان جانباز و معلول استان فارس مدال‌های خود را به حرم شاهچراغ(ع) اهدا کردند

گروه اجتماعی: جمعی از قهرمانان جانباز دوران دفاع مقدس و معلول استان فارس با حضور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، مدال‌های خود را به موزه این حرم مطهر اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، جمعی از قهرمانان جانباز دوران دفاع مقدس و معلول استان فارس با حضور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، مدال‌های خود را به موزه  این حرم مطهر اهدا کردند.
در این مراسم که روز گذشته، 30 مهر در حرم مطهر برگزار شد، ساره جوانمردی مدال قهرمانی برتر در رشته تیراندازی پارآسیایی در کشور کره جنوبی، سیّده مهتاب نبوی مدال طلای کشور در رشته شنا، امید حاجی‌بیگ مدال نقره کشور در رشته تنیس، حبیب رمضانی مدال برنز کشور در رشته ورزش‌های باستانی و علیرضا عباسی، جانباز 70 درصد استان، مدال طلای کشور در رشته شنا را به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اهدا کردند تا این مدال‌ها در موزه حرم مطهر نگهداری شوند.
آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در این مراسم، جانبازان کنونی و معلولان سابق را مایه افتخار کشور دانست و گفت: بر اساس آموزه‌های مکتب اسلام جانبازان و معلولان به دلیل صبر و استقامت بر سختیها در زمره سابقون قرار دارند و در پیشگاه خداوند نیز از مرتبه والایی برخوردارند و جانبازان و معلولان ما با اقتدا به سید و سالار شهیدان افتخارات بسیاری برای استان فارس و ملت ایران کسب کردند.
وی افزود: در آخرت نیز شخصی که در برابر سختیها و مشکلات دنیا صابر بوده و استقامت ورزیده است از جایگاه بسیار ارزنده‌ای برخوردار است به نحوی که آرزو می‌کند ای کاش در دنیا مصائب بیشتری را تحمل می‌کرد و از مقامات جاودانه آن در آخرت بهره می‌برد.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جانبازان و معلولان با پیروی از الگویی اسوه و راهنمایان بزرگ کشورمان در طول تاریخ یعنی حضرت سیدالشهدا(ع) در این راه گام نهاده‌اند، گفت: سید و سالار شهیدان بهترین الگو برای مردان و حضرت زینب (س) بهترین الگو برای بانوان ماست.
آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه راه جانبازان که در خط مقدم جبهه حضور داشتند و معلولان ما با راه نورانی هدایت و صراط مستقیم و حرکت به سوی خداوند مطابقت دارد، گفت: تمام جانبازان و معلولان مورد احترام و عزت جامعه اسلامی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه اهدای مدالهای ورزشکاران قهرمان جانباز و معلول استان فارس به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نشان از ارادت این بزرگواران نسبت به اهل بیت (ع) دارد، گفت: مدال محبت اهل بیت (ع) که از سوی خداوند به این عزیزان تقدیم شده است بسیار ارزنده‌تر از مدالهای ورزشی و قهرمانی آنهاست.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانستن و تشخیص اهمیت جایگاه اهدا شده از سوی خداوند به جانبازان و معلولان در توان هر کسی نیست، اظهار کرد: کسانی که معرفت دارند این حقیقت را درک می‌کنند که مقام و جایگاه اهدایی از سوی خداوند به جانبازان و معلولان مقام شفاعت است که نصیب این عزیزان شده است.
آیت‌الله دستغیب با اشاره به دیدارهای مقام معظم رهبری با جانبازان و معلولان آنها را افتخارات میهن اسلامی دانست و گفت: خداوند پرچم این کشور را امروز به دست کسی داده است که در زمره جانبازان قرار دارد و از حقایقی آگاه است که دیگران از درک آن عاجزند و نمونه‌های آنها از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است.
وی با تشکر از رئیس هیئت جانبازان و معلولان استان فارس، مدال‌های اهدایی به آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) را افتخارات بزرگی برای تمام ملت ایران دانست و گفت: قهرمانان این استان در سطح جهانی نیز سبب افتخار هستند و در هر حال برای استان خود افتخار می‌آفرینند.

captcha