سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان امروز پایان می‌یابد
کد خبر: 3446277
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان امروز پایان می‌یابد

گروه بین‌الملل: مرحله نهایی سی‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن عربستان، عصر امروز ، ۱۸ آبان‌ماه، به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«source-7.com»، مرحله نهایی سی‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن عربستان موسوم به مسابقات «ملک عبدالعزیز» که در صحن‌های مسجدالحرام در مکه مکرمه حال برگزاری است، عصر امروز ، ۱۸ آبان‌ماه، به کار خود پایان می‌دهد.
این مسابقات به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی و تبلیغات و ارشاد عربستان برگزار می‌شود و در این دوره از مسابقات، 124 شرکت‌کننده از 66 کشور حضور دارند.
کمیته داوران این مسابقات که از روز شنبه، 16 آبان آغاز شد، در دو نوبت صبح و بعدازظهر به تلاوت شرکت‌کنندگان گوش دادند و عصر امروز آخرین جلسه این مسابقات برگزار می‌شود.
بنابر اعلام کمیته برگزاری مسابقات، نفرات برتر این رقابت‌‌های قرآنی می‌توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه اسلامی مدینه منوره نام‌نویسی کنند.
همچنین ششمین دوره‌ «آموزش مهارت داوری» که در چارچوپ این دوره از مسابقات برگزار شد، امروز به کار خود پایان می‌دهد.
در ششمین دوره آموزشی مهارت‌‌های داوری مسابقات بین‌المللی قرآن، 21  داور قرآنی کارآموز از 22 کشور مختلف حضور پیدا کردند که از نخبه‌های علمی در زمینه آموزش قرآن و علوم دینی در کشور خود محسوب می‌شوند.
هدف از برگزاری این دوره‌ آموزشی، تبیین اصول و قواعد داوری و معیا‌رهای درست آن، ارتقای سطح داوران مسابقات قرآنی و آموزش آن‌ها با درجه عالی از کار و حرفه‌ است. این دوره آموزشی براساس یک طرح منظم و روشمند و مرکب از شیوه تئوری و عملی برگزار می‌شود و دروس این دوره در یک کتاب علمی توسط دبیرخانه مسابقات قرآن عربستان منتشر می‌شود.
سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان در چهار رشته حفظ کل قرآن با تجوید و حسن ادا و تفسیر معنای واژگان قرآن، حفظ کل قرآن با تجوید و حسن ادا، حفظ 15 جزء متوالی قرآن با تجوید و حسن ادا و حفظ 5 جزء متوالی قرآن با تجوید و حسن ادا در حال برگزاری است که رشته چهارم این مسابقات ویژه متسابقین کشورهای غیراسلامی است.
همچنین، حمد بن علی السدیس»، رئیس دانشکده قرآن کریم دانشگاه اسلامی مدینه منوره، ریاست کمیته داوری این دوره از مسابقات را به عهده دارد و «ناصر بن سعود القثامی»، معاون دانشکده الهیات دانشگاه طائف عربستان؛ «خالد بن علی محمد دربانی»، سرپرست بخش قرائت در مدرسه قرآنی جمعیت علمای مسلمان الجزائر؛ «محمد ناصر عثمان صکتو»، استاد پژوهشگاه قرآنی «السلطان محمد مثطو» نیجریه و «عبدالکریم زکریا هارون»، دستیار مدیرکل بخش پیگیری مسائل اسلامی در مالزی اعضای کمیته داوران این مسابقات هستند.
همچنین، دبیرخانه مسابقات بین‌المللی و سراسری قرآن عربستان کتابی را منتشر کرده است که حاوی اسامی نفرات برتر 36 دوره قبلی این مسابقات است که در این سند علاوه بر اسامی نفرات برتر، اسامی اعضای کمیته داوران دوره‌های مختلف این مسابقات نیز ذکر شده است.
انتشار ویژه‌نامه سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان با عنوان «الدولیه» نیز از دیگر انتشارات دبیرخانه مسابقات منتشر کرده است.

captcha