انتشار کتاب «کربلا در اسناد عثمانی» در عراق
کد خبر: 3446758
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

انتشار کتاب «کربلا در اسناد عثمانی» در عراق

گروه بین‌الملل: بخش رسانه‌ای بین‌المللی آستان مقدس حسینی جلد نخست کتاب «کربلا در اسناد عثمانی» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«آستان مقدس حسینی»، آستان مقدس حسینی جلد نخست کتاب «کربلا در اسناد عثمانی» را در چارچوپ طرح جمع‌آوری وانتشار اسناد ویژه شهر مقدس کربلا و دو آستان مقدس منتشر کرد.

حسن علی کاظم، مسئول بخش رسانه‌ای بین‌المللی آستان حسینی دراین باره گفت: جلد نخست این کتاب 516 صفحه دارد و از سلسله انتشارات رسانه‌ای بین‌الملل آستان مقدس حسینی است.

وی افزود: اسناد تاریخی این اسناد در ابتدا به زبان عثمانی بود سپس ترجمه و فهرست‌بندی و باب‌بندی و تصحیح آن صورت گرفت و در پایان به‌صورت فنی چاپ و منتشر شد که این مراحل دو سال طول کشید.

همچنین صباح الطالقانی، مسئول هماهنگی این طرح و مسئول انتشارات ترکیه عنوان کرد: جلد نخست این اسناد براساس موضوعات مختلف از جمله نظامی، اداری، سلامت، اقتصاد، حوزه، عشائری و ساخت و ساز دسته‌بندی شده است.

وی افزود: این اسناد رسمی درواقع مهم‌ترین دوره تاریخی تاریخ کربلا را نشان می‌دهد وهمانطور که می‌دانیم عثمانی‌ها به مدت تقریبا چهار قرن عراق را اشغال کردند و در این مدت حوادث و جریان‌های مهم و بسیاری رخ داد که این اسناد به‌مثابه یک برهه تاریخی از کربلا است.

الطالقانی در پایان اظهار کرد:  این جلد از اسناد عثمانی یک منبع ارزشمند و مهم برای پژوهشگران،‌ دانشگاهیان و مورخان و تمامی علاقه‌مندان به میراث کربلا به‌شمار می‌رود و ادراه بخش رسانه‌‌ای بین‌المللی درصدد تکمیل جزء دوم و تمامی اسناد ویژه کربلا معلی است.

علاقه‌مندان می‌توانند جلد نخست این کتاب را از مراکز فروش وابسته به آستان حسینی و نیز از صحن مبارک حضرت زینب(س) و در منطقه بین‌الحرمین خریداری کنند.

captcha