تفسیر قرآن اقبال لاهوری بررسی شد
کد خبر: 3447103
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
در فصلنامه «پیغام آشنا»؛

تفسیر قرآن اقبال لاهوری بررسی شد

شعب خارجی: شصت‌و‌یکمین فصلنامه علمی ـ تحقیقی «پیغام آشنا» با بررسی «تفسیر قرآن علامه اقبال لاهوری» از سوی رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شصت‌و‌یکمین فصلنامه علمی ــ تحقیقی «پیغام آشنا» از سوی رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان چاپ و منتشر شد.

این شماره از فصلنامه ویژه سه ماهه اول سال 94 بوده و دارای 133 صفحه مطلب به زبان اردو و هشت صفحه خلاصه مطالب به زبان انگلیسی است.

فصلنامه شماره 61 «پیغام آشنا» با موضوع «دنیای مولانا رومی و اقبال» تهیه و منتشر شده است و دربردارنده مقالات علمی، تحقیقی و پژوهشی جمعی از محققان و اندیشمندان از دانشگاه‌های لاهور، اسلام‌آباد، راولپندی، بهاولپور و کویته است.

برخی از مهم‌ترین عناوین مقالات این شماره از فصلنامه عبارتند از: «تصور زمان مولانا جلال‌الدین رومی»، «تفسیر قرآن از علامه اقبال لاهوری»، «فکر اقبال»، «مثنوی مولانا رومی و صنایع ادبی»، «اقبال و تصوف» و «مسئولیت‌های زنان در افکار علامه اقبال».

«علامه اقبال و فلسفه تاریخ اسلام»، «جستاری از سخن اقبال پیرامون معنویت در کشورهای اسلامی»، «فلسفه علم و عشق در کلام مولای روم»، «افکار علامه اقبال درباره آموزش زنان و نقش آن در ارتقای جایگاه زنان در جامعه»، «اندیشه اقبال درباره شاهین» و «شعر علامه اقبال و تأثیر آن در ایران و افغانستان» از دیگر مقالات این فصلنامه به شمار می‌رود.

captcha