داعش زخم بزرگی بر پیکره اسلام است
کد خبر: 3451689
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
عضو سابق پارلمان پاکستان:

داعش زخم بزرگی بر پیکره اسلام است

شعب خارجی: سیدناصر علی شاه با بیان اینکه داعش نابودی جهان اسلام و بدنام کردن دین مبین اسلام را در پیش گرفته است، گفت: این گروه تروریستی امروز زخم بزرگی بر پیکره اسلام است.

سیدناصر علی شاه، عضو سابق پارلمان پاکستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با محکومیت شدید ترور شیعیان در کشور‌های مختلف به‌ویژه در کشورهای افغانستان و پاکستان، شهادت هفت تن از شیعیان بی‌گناه افغان را به خانواده‌های آنان و ملت افغانستان تسلیت گفت.

وی سیاست‌های استعماری را یکی از عوامل بروز این فاجعه وحشتناک خواند و افزود: سر بریدن هفت تن از زنان و کودکان افغانستان برای امت اسلام یک مصیبت دلخراشی بود که می‌توان گفت ناکامی سیاست‌های استعماری علت اصلی این حادثه است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه، برای جلو‌گیری از نشر و گسترش اسلام ناب محمدی و افکار امام خمینی(ره) ابر قدرت‌ها تلاش کردند تا از راه تکفیر و خشونت و با اسم اسلام بر پیکر دین مبین سلام ضربه وارد کنند و در همین راستا بود که گروه‌های تکفیری القاعده و طالبان شکل گرفت. متأسفانه جهان اسلام این خطر جدی را درست درک نکرد و در نتیجه ما امروز شاهد بحران عظیم در جهان اسلام هستیم.

سیدناصر علی شاه با بیان اینکه آمریکا با تمام ادعاهایش هنوز نتوانسته است در افغانستان امنیت برقرار کند و روزبه‌روز خشونت‌ها در این کشور افزایش پیدا می‌کند، گفت: ما از کسانی توقع برقراری امنیت را داریم که خودشان عامل ناامنی در افغانستان هستند.

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها در صدد تسلط بر جهان اسلام هستند و با سیاست‌هایی که در پیش گرفته‌اند می‌خواهند مانع از گسترش اسلام در سطح جهان شوند، حال با این اوصاف چگونه می‌توان از آنها انتظار داشت که سوغات امن برای ما بیاورند؛ در واقع آنها بودند که جنگ ایران و عراق را شعله‌ور و جنگ کویت را برنامه‌ریزی کردند و اکنون نوبت ملت پاکستان و افغانستان رسیده است.

عضو سابق پارلمان پاکستان با اشاره به جنگ داعش با مسلمانان و در داخل کشور‌های اسلامی، گفت: داعش امروز زخم بزرگی بر پیکره اسلام است. این گروه تروریستی در مدت فعالیت خود کوچک‌ترین ضرری به صهیونیست‌ها وارد نکردند؛ اما همان‌طور که در افغانستان می‌بینیم زنان و کودکان بی‌گناه را سر می‌برند.

سیدناصر علی شاه بیان کرد: گروه تروریستی داعش در اصل دو هدفِ نابودی جهان اسلام و بدنام کردن دین مبین اسلام را در پیش گرفته است؛ چراکه اگر غیر از این بود و به دنبال اهداف مثبت بودند برای نجات مسلمانان فلسطین که سال‌هاست در آتش صهیونست‌ها می‌سوزند، جهاد می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه علما و اندیشمندان اسلامی باید برای تبیین چهره ناب اسلام محمدی و روشن‌گری فعالیت گروه‌های تکفیری تلاش مضاعف کنند، اظهار کرد: متأسفانه حاکمان برخی از کشورهای جهان اسلام دست‌نشانده ابرقدرت‌ها هستند و نمی‌توان از آنان هیچ توقعی در تأمین امنیت ملت مسلمان در مقابل هجمه این گروه‌های تروریستی داشت.

عضو سابق پارلمان پاکستان گفت: توطئه‌های تکفیری در اوج خود هستند؛ درست است که شاید سایه شوم آنها به‌زودی از سر جهان اسلام برداشته نشود اما مطمئن هستیم طبق وعده الهی این‌ گروه‌ها نابود خواهند شد و پیروزی نهایی از آن جبهه حق می‌شود.

captcha