جو سیاسی علیه مسلمانان آمریکا از بعد از یازده سپتامبر وخیم‌تر است
کد خبر: 3455598
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

جو سیاسی علیه مسلمانان آمریکا از بعد از یازده سپتامبر وخیم‌تر است

گروه بین‌الملل: مسلمانان آمریکا اذعان می‌کنند که جو سیاسی کنونی علیه آنان از جوی که بعد از حادثه تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ به وجود آمد، وخیم‌تر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان»، در هفته گذشته دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از لزوم ایجاد پایگاه داده و انجام تحقیقات و گردآوری اطلاعات در مورد مسلمانان آمریکا سخن گفت که با اعتراض‌ گسترده سیاستمداران دموکرات و نیز خود جمهوری‌خواهان مواجه شد.

در همین هفته بن کارسون، دیگر جمهوری‌خواه داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نیز پناهجویان سوری را مورد اهانت قرار داد.

ابراهیم هوپر، مدیر روابط ملی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی که بزرگ‌ترین سازمان حامی حقوق مسلمانان آمریکا است، می‌گوید: ما در فضایی سرشار از ترس و تنش هستیم. من هرگز شبیه چنین فضایی را قبلاً ندیده‌ام؛ حتی پس از حادثه یازدهم سپتامبر.

مسلمانان و فعالان حقوق مدنی معتقدند که جو موجود ناشی از حملات تروریستی اخیر در پاریس؛ اما مهم تر از آن نشأت‌گرفته حملات اخیر سیاستمداران برای پیروزی در انتخابات آتی است.

ستادهای انتخاباتی برخی سیاستمداران برای جلب آرای عمومی از گفتمان ضداسلامی و مهاجرت‌ستیزی استفاده می‌کنند.

عابد ایوب، مدیر سیاست ملی کمیته مقابله با تبعیض آمریکا تأکید کرد: ترور، نمود واقعی اسلام نیست. این آن‌ چیزی نیست که اسلام از آن سخن می‌گوید. اسلام دین صلح است. تروریست‌ها نماینده صلح نیستند. آن‌ها نماینده شر و جنگ هستند.

captcha