شکایت خانواده مسلمان از رفتار تبعیض‌آمیز شرکت هوایی آمریکایی
کد خبر: 4097776
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

شکایت خانواده مسلمان از رفتار تبعیض‌آمیز شرکت هوایی آمریکایی

یک خانواده مسلمان آمریکایی به خاطر رفتار تبعیض‌آمیز هواپیمایی دلتا در سال 2019 از این شرکت شکایت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از بیزنس اینسایدر، بر اساس اسنادی که در دادگاه منطقه مریلند ثبت شده، یک مسلمان به نام هشام قصاب از  شرکت هواپیمایی دلتا به خاطر اخراج او و فرزندان خردسالش از پرواز شکایت کرده است. این خانواده استدلال می‌کنند که این اقدام نادرست، ناعادلانه، ظالمانه و بی‌رحمانه بوده است.

قصاب و پسرانش ابراهیم و کریم که در آن زمان 7 و 11 ساله بودند، در آگوست 2019 از شهر «رم» ایتالیا، به خانه خود در بالتیمور سفر کردند.

این خانواده منتظر سوارشدن به پرواز بالتیمور بودند که قصاب با یکی از مأموران گیت دلتا وارد بحث شد که به گفته او رفتار غیرمؤدبانه‌ای داشت. خانواده در ابتدا اجازه سوارشدن به هواپیما را داشتند، اما مدت کوتاهی پس از نشستن در صندلی خود مجبور شدند از هواپیما خارج شوند.

خانواده قصاب می‌گویند که هیچ توضیحی در مورد اخراج خود دریافت نکرده‌اند و از آنها خواسته شده است که وسایل خود را جمع کرده و خارج شوند. پس از خروج از هواپیما، درب هواپیما به سرعت بسته شد و آنها از پرواز جا ماندند.

طبق اسناد دادگاه، کاپیتان هواپیما تصمیم به اخراج خانواده گرفت، زیرا ادعا شده یکی از مأموران گیت، مهماندار هواپیما و برخی از مسافران گفتند که قصاب در بحث خود با مامور گیت فحاشی کرده است. قصاب هر گونه توهین را رد کرد و گفت که او مؤدب بوده است و افزود که رفتار خانواده‌اش هم کاملاً مؤدبانه بوده است.

براساس دادخواست این خانواده که اصالتاً خاورمیانه‌ای هستند، ممکن است رفتارهای تبعیض‌آمیز در ادعاهای دروغین علیه آنان و یا تصمیم به اخراج آنها از هواپیما نقش داشته باشد.

دلتا خواستار رد شکایت شد و گفت که قصد دارد از خود در برابر این ادعاها دفاع کند. وکلای این شرکت هواپیمایی خواستار اثبات دقیق این اتهامات هستند و استدلال می‌کنند که خانواده قصاب‌ هیچ ادعایی که آنها را مستحق دریافت غرامت می‌کند، بیان نکرده‌اند.

یکی از سخنگویان دلتا به بیزنس اینسایدر گفت: این شرکت هرگونه اقدامات تبعیض‌آمیز را تحمل نمی‌کند اما ما از اظهار نظر به طور خاص در مورد این دعوای قضایی خودداری می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha