«جزء ۳۰ قرآن به‌همراه قرائات قرآنی» در عراق منتشر شد
کد خبر: 3455915
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

«جزء ۳۰ قرآن به‌همراه قرائات قرآنی» در عراق منتشر شد

گروه بین‌الملل: کتاب «جزء عمّ مع القراءات القرآنیة: جزء ۳۰ قرآن به‌همراه قرائات قرآنی» به‌همت مرکز چاپ، تفسیر و علوم قرآن وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع) در کربلای معلی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ق)، در کتاب «جزء 30 قرآن به‌همراه قرائات قرآنی»، مجموعه‌ای از قرائت‌های قرآنی به ‌منظور شرح و تبیین تفاوت‌ میان قرائت‌های متعدد که قرآن با آن تلاوت می‌شود، ذکر شده است.

در این کتاب، قرائت‌های مختلف قرآنی که در برخی از کشورها رواج دارند، ذکر شده که از آن جمله قرائت «حفص از عاصم» در کشورهای مشرق عربی و بخش‌هایی از آسیا، قرائت «ورش از نافع» در مصر، الجزایر و مراکش و قرائت «الدوری از ابی عمرو بن العلاء البصری»، در سودان و سومالی است.

در همین راستا، شیخ ضیاءالدین الزبیدی، مدیر مرکز چاپ، تفسیر و علوم قرآن آستان مقدس حضرت عباس(ع) تصریح کرد: از آنجا که جزء عم در دوره‌های قرآنی ویژه مؤسسه قرآن وابسته به آستان مقدس عباسی بسیار تدریس می‌شود، در ابتدای طرح‌ بر این جزء تمرکز کردیم و سپس بقیه اجزای قرآن کریم را منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: هدف از انتشار این کتاب، معرفی قرائت‌های قرآنی مختلف به مردم است، زیرا بیشتر مردم از وجود قرائت‌های قرآنی مختلف برای قرآن آگاهی ندارند.

الزبیدی بیان کرد: در این کتاب تمرکز بر قرائت حفص از عاصم شده و کلمه‌ای را که دارای قرائت‌های مختلف است، به رنگ قرمز نشان داده‌ و تفاوت قرائت‌ها آن واژه را ذکر کرده‌ایم.

الزبیدی عنوان کرد: در پایان کتاب نیز به زندگی‌نامه برخی از راویان قرآن به‌صورت مختصر اشاره کردیم و نیز برخی از اصطلاحات را که بسیار تکرار شده است، ذکر کرده وبه توضیح و تبیین آنها پرداخته‌ایم.

captcha