هیئت عزاداری ناشنوایان در کربلا برپا می‌شود
کد خبر: 3456884
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

هیئت عزاداری ناشنوایان در کربلا برپا می‌شود

گروه بین‌الملل: مرکز تخصصی «امام حسین(ع)» ویژه ناشنوایان، آمادگی خود را برای برپایی مجلس سوگواری حسینی به زبان اشاره‌ طی زیارت اربعین اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آستان مقدس حسینی»، باسم العطوانی، مدیر مرکز تخصصی «امام حسین(ع)» ویژه ناشنوایان وابسته به آستان مقدس حسینی اظهار کرد: این مرکز، انتقال مباحث ارائه‌شده در مجالس عزاداری امام حسین(ع) به زبان اشاره‌ برای افراد ناشنوا را برعهده گرفته است.

وی با اشاره به این که این مرکز اکنون آمادگی برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) ویژه افراد ناشنوا را دارد، بیان کرد: همچنین این مرکز، خدمات اسکان و پذیرایی به زوار ناشنوا در اربعین حسینی ارائه می‌دهد.

العطوانی در ادامه تأکید کرد: در این مجلس عزاداری، خطیبان و مداحان حسینی مشارکت خواهند کرد و مباحث این مجالس برای افراد ناشنوا که نسبت به نهضت حسینی دارای حسی بسیار عاطفی هستند،‌ به زبان اشاره‌ بیان خواهد شد.

گفتنی است،‌ مرکز تخصصی «امام حسین(ع)» ویژه ناشنوایان یکی از بخش‌های آستان مقدس حسینی است که در زمینه ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌‌ها ویژه افراد ناشنوا فعالیت می‌کند و درصدد گسترش فعالیت‌های خود در عراق و جهان اسلام است.

همچنین این مرکز در صدد تدوین دانشنامه دینی به زبان اشاره‌ است تا یک زبان اشاره‌ واحد و یکپارچه در زمینه موضوعات و نمادهای دینی در جهان وجود داشته باشد.

captcha