کد خبر: 3461786
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
رحمانی موحد عنوان کرد:

برگزاری کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری؛ آیا گردشگری حلال در برند ملی جایی خواهد داشت؟

گروه جامعه: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد: کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری ملی ایران ۱۳ و ۱۴ دی ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست خبری معاون گردشگری با محوریت کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری با حضور مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز یک‌شنبه 29 آذر ماه برگزار شد.

در این نشست خبری رحمانی‌موحد با اعلام خبر برگزاری کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری طی روزهای 13 و 14 دی ماه در شهر اصفهان، گفت: از دو سال پیش ایجاد یک برند ملی گردشگری از مطالبات جدی صنعت گردشگری از متولیان امر بوده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم همه سرزمین و داشته‌هایمان را با یک پرچم و عنوان مشخص عرضه کنیم کار ساده‌ای نیست بر همین اساس جلسات مشورتی و همفکری با صنعت‌گران، دانشگاهیان، اهل فن و ... برگزار و مقرر شد این کنفرانس بین‌المللی برگزار شود تا در یک سطح قابل قبول و منسجم موضوع ایجاد برند گردشگری ملی ایران را مطرح و بررسی کنیم.

رحمانی‌موحد در خصوص اهداف و خروجی این کنفرانس، گفت: خروجی این همایش مشخص شدن ضوابط و فراخوانی در تعریف برند ملی گردشگری ایران خواهد بود. در این کنفرانس 10 سخنران خارجی به همراه تعدادی از سخنرانان داخلی نظرات خود را بیان خواهندکرد که نماینده یونسکو یکی از این سخنرانان خواهدبود، علاوه بر اینکه برگزاری این کنفرانس نیز مورد حمایت یونسکو بوده و در تقویم جهانی گردشگری ثبت می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد برگزاری این کنفرانس بتواند مکانیزمی در اختیار دولت برای تعیین نشان و نماد گردشگری ملی ایران قرار دهد تا در نهایت بتوانیم به یک برند ملی دست پیدا کنیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از وصول 42 مقاله به این کنفرانس نیز سخن گفت و اظهار کرد: اطلاعات مربوط به این کنفرانس در سایت www.tbrand.ir در اختیار عموم قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که چه منافعی از طراحی و داشتن یک برند ملی گردشگری برای کشور ایجاد خواهد شد؟ گفت: تعیین نشان، لگو و شعار بسیار مهم است و فی‌نفسه شیوه مؤثری برای بازاریابی است که در این کنفرانس شیوه تعیین نماد و برند از مباحث مطرح شده استخراج خواهدشد و خروجی آن تدوین ضوابط و چارچوب برند ملی گردشگری ایران خواهدبود.

رحمانی‌موحد افزود: پس از مشخص شدن ضوابط و چارچوب‌ها فراخوانی به مردم اعلام و از آنها خواهیم خواست بر همین اساس به طراحی برند بپردازند.

وی با ابراز تأسف از اینکه برای گردشگری برندی نداریم که مورد وفاق همه باشد، گفت: این کنفرانس ما را به سمت تعیین یک برند ملی گردشگری سوق خواهد داد و یا حتی ممکن است طی مباحث مطرح شده به این نتیجه برسیم که زمان برند‌سازی گذشته است و یا باید چند برند برای گردشگری ایران طراحی شود.

معاون گردشگری در پاسخ به این سؤال که طرح محدودیت ورود به آمریکا که به تصویب رئیس‌جمهور این کشور رسید، چه تأثیری بر گردشگری ایران خواهد گذاشت؟ گفت: همه ما که در این صنعت فعال هستیم می‌دانیم که گردشگری عامل پیوند و توسعه تعاملات میان کشورها است و باعث تقویت بنیان رفتارهای سیاسی می‌شود.

تبعات مصوبه محدودیت ورود به آمریکا در گردشگری ایران بررسی می‌‌شود

وی ادامه داد: باید سؤال کرد چه عاملی گردشگری را از خاصیت ایجاد وفاق میان دولت‌ها و ملت‌ها دور می‌کند؟ یقیناً ناامنی، خشونت و تروریسم. اما آیا این مصوبه در جهت خاصت تروریست‌ها است یا مخالف نظر آنها؟ به نظر می‌رسد این مصوبه در راستای خواست تروریست‌ها باشد و مانع فضائل و تحقق اهداف گردشگری شود. البته این موضوع باید در محیط‌های سیاسی بررسی شود اما ما تبعات آن را در گردشگری بررسی می‌کنیم و یقیناً به مرور زمان این مصوبه جزو فضائل پساتحریم نخواهدبود.

معاون گردشگری اعلام کرد: برای جلوگیری از تبعات این اقدام آمریکا، دیدگاه خود در خصوص این مصوبه و تأثیر آن بر گردشگری را به اطلاع سازمان‌های بین‌المللی گردشگری خواهیم رساند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برگزاری این کنفرانس به بخش خصوصی واگذار نشده است، گفت: تعیین چارچوب‌ها و ضوابط برند ملی جزو مسئولیت‌های حاکمیتی است اما وقتی به خروجی مشخص رسیدیم برندسازی را برون‌سپاری کرده و دولت برای جهانی شدن برند تلاش خواهدکرد.

به گزارش ایکنا، برگزاری این کنفرانس در حالی صورت می‌گیرد که رئیس جمهور کشورمان دستور توسعه گردشگری حلال را صادر کرده است و باید دید که آیا مسئله گردشگری حلال در طراحی برند ملی گردشگری ایران جایی خواهد داشت؟

captcha