داعش؛ مسئول حمله به مسجد بنگلادش
کد خبر: 3462869
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

داعش؛ مسئول حمله به مسجد بنگلادش

گروه بین‌الملل: گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به مسجد مسلمانان فرقه اقلیت احمدیه در بنگلادش را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پرس تی وی، عامل این حمله که روز جمعه، چهارم دی‌ماه، انجام شد، کشته و دست کم 3 نفر نیز مجروح شده‌اند.

 
بر اساس گزارش سازمان نظارتی «سایت» که مقر آن در آمریکاست، گروه داعش که مسئولیت تعدادی از حملات اخیر در بنگلادش را بر عهده گرفته، اعلام کرده که در زمان برگزاری نماز جمعه، نمازگزاران را هدف حمله قرار داده است.
 
بنا بر این گزارش، شمار زیادی از نمازگزاران مجروح و کشته شدند، اما پلیس روز جمعه اعلام کرده بود که تنها 3 نفر کشته شده‌اند.
 
پلیس بنگلادش اعلام کرد این حمله در حالی انجام شد که نزدیک به 100 نفر برای اقامه نماز جمعه در این مسجد در شهر باگمارا در 250 کیلومتری داکا، پایتخت این کشور گرد هم آمده بودند.
 
پیش از این نیز داعش مسئولیت حملات بسیاری را در بنگلادش از جمله تیراندازی و مجروح کردن یک کشیش ایتالیایی و قتل یکی از رهبران صوفیان بر عهده گرفته بود.
 
داعش همچنین ماه گذشته مسئولیت حمله به نمازگزاران در یکی از مساجد شیعیان در شمال بنگلادش که به گفته پلیس طی آن یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند را بر عهده گرفته بود.
 
پلیس بنگلادش گروه تروریستی «جماعت مجاهدین بنگلادش» را متهم به دست داشتن در حملات اخیر می‌کند در حالیکه شیخ حسینه، نخست‌وزیر این کشور، حزب اصلی مخالف دولت را مسئول این حملات می‌داند. البته این حزب چنین ادعایی را رد کرده است.

captcha