خشونت داعش علیه پیروان مذاهب نسل‌کشی است
کد خبر: 3463503
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
هیلاری کلینتون:

خشونت داعش علیه پیروان مذاهب نسل‌کشی است

گروه بین‌الملل: هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: خشونت گروه تروریستی داعش علیه مسیحیان، ایزدی‌های عراق و دیگر اقلیت‌های مذهبی در خاورمیانه نسل‌کشی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پرس تی وی، کلینتون در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره قتل مسیحیان، ایزدی‌ها، مسلمانان کُرد و دیگر اقلیت‌های مذهبی به دست داعش چیست؟ گفت: «فکر می‌کنم چند ماه پیش نیز چنین سؤالی از من پرسیده شد و من گفتم این کلمه (نسل‌کشی) بار قانونی مهمی دارد، این یک مفهوم بسیار مهم و یک برچسب برای رفتاری است که سزاوار آن باشد.»
 
وی شامگاه سه‌شنبه(هشتم دی‌ماه) در شهر برلین در ایالت نیوهمپشایر آمریکا افزود: «من اکنون اطمینان دارم که ما شواهدی کافی داریم که نشان می‌دهد یک نسل‌کشی عمدی برای نابود کردن زندگی‌ها و پاک کردن وجود مسیحیان و اقلیت‌های مذهبی دیگر رخ داده است.»
 
حضور کلینتون در شهر برلین، آخرین سفر تبلیغاتی وی در سال 2015 محسوب می‌شود.
 
بیش از یکصد نفر از نمایندگان کنگره آمریکا در ماه سپتامبر با صدور قطعنامه‌ای خواستار آن شدند که جنایات گروه تروریستی داعش علیه مسیحیان و پیروان دیگر اقلیت‌های مذهبی و قومی، «نسل‌‎کشی» محسوب شود.
 
تروریست‌های داعش که بسیاری از آن‌ها ابتدا در سال 2012 در اردن تحت آموزش‌ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) قرار گرفتند در حال حاضر کنترل بخش‌هایی از عراق و سوریه را در اختیار دارند.
 
این گروه تروریستی در تابستان سال 2014 بخش‌های وسیعی از سوریه و شمال عراق را تسخیر کرد.
 
عناصر این گروه بدنام تروریستی مرتکب جنایت‌های هولناکی علیه پیروان همۀ مذاهب و اقلیت‌های قومی از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها و مسیحیان شده‌اند که از جمله این جنایات می‌توان به سر بریدن در ملاء عام اشاره کرد.
captcha