افزایش سه برابری اسلام‌ستیزی در فرانسه
کد خبر: 3468894
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

افزایش سه برابری اسلام‌ستیزی در فرانسه

گروه بین‌الملل: وزیر کشور فرانسه اعلام کرد: جرایم ناشی از تنفر نسبت به مسلمانان در این کشور طی سال گذشته سه برابر شده است.

افزایش سه برابری اسلام‌ستیزی در فرانسه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پرس تی وی، برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی اعلام کرد: در سال 2015، حدود 400 مورد تهدید و یا حمله ناشی از «اسلام‌هراسی» ثبت شده است.

به گفته وی بیش از نیمی از این موارد در سه ماهه اول سال و پس از حملات تروریستی به دفتر هفته‌‌نامه شارلی ابدو و یک سوپرمارکت مواد غذایی حلال رخ داد.

در حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو، 12 نفر کشته شدند. این نشریه پیش از این دست به انتشار کاریکاتورهایی موهن زده بود.

وزیر کشور فرانسه با بیان اینکه سال 2014 در مجموع 133 حمله به مسلمانان گزارش شده بود، گفت: چنین اقداماتی غیرقابل قبول هستند و باید متوقف شوند.

دیگر کشورهای اروپایی از جمله انگلیس نیز افزایش چنین جرایمی را گزارش کرده‌اند.

قرار است اداره مبارزه با نژادپرستی فرانسه آمار رسمی سال 2015 را امروز، 30 دی‌ماه منتشر کند.

این در حالی است که آمریکا نیز شاهد افزایش چنین حملاتی است.

جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان آمریکا پس از حملات تروریستی پاریس و کالیفرنیا و همچنین سخنان تفرقه‌افکنانه نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا، از جمله دونالد ترامپ افزایش یافته است.

چند ماه پیش، در رشته بمب‌گذاری‌های هماهنگ و حملات مسلحانه به اماکن مختلف نظیر یک سالن کنسرت در پاریس 130 نفر کشته و 350 تن زخمی شدند. گروه تکفیری داعش مسئولیت این عملیات تروریستی را بر عهده گرفت.

در تاریخ 11 آذرماه نیز دو مهاجمی که گفته می‌شود از حامیان گروه تروریستی داعش بودند با حمله به یک مرکز توان‌بخشی در منطقه سن برناردینوی کالیفرنیا در آمریکا دست‌کم 14 نفر را کشتند و 21 نفر را زخمی کردند.

مسلمانان آمریکا ساعاتی پس از وقوع این حوادث آنها را محکوم کردند، اما رسانه‌های بزرگ این کشور واکنش آنها را منعکس نکردند.

captcha