نماز جمعه مشترک شیعه و سنی در باکو + عکس
کد خبر: 3469363
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

نماز جمعه مشترک شیعه و سنی در باکو + عکس

گروه بین‌الملل: مسلمانان شیعه و سنی جمهوری آذربایجان دیروز، دوم بهمن‌ماه، نماز جمعه مشترک در مسجد «حیدر» باکو، اقامه کردند.

اقامه نماز جمعه مشترک شیعه و سنی در باکو

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از TRT Türk، این مراسم با حضور مسلمانان شیعه و سنی برگزار شد و آنان دوشادوش یکدیگر نماز جمعه را اقامه کردند.

مسلمانان جمهوری آذربایجان با اقامه نماز وحدت بر لزوم همبستگی و اتحاد میان مذاهب مختلف اسلام تأکید کردند.

همزمان با آغاز سال 2016 میلادی و نامگذاری این سال به نام سال «تنوع فرهنگی» در جمهوری آذربایجان، مسلمانان شیعه و سنی در این کشور، نمازهای جمعه را در مسجد حیدر شهر باکو در کنار یکدیگر اقامه می‌کنند.

گفتنی است، این نماز‌ وحدت یک هفته به امامت یک روحانی شیعه و هفته دیگر نیز به امامت یکی از علمای اهل تسنن اقامه می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
برهان حشمتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۰۴ - ۱۶:۳۱
1
0
سلام. در انعکاس اخبار تحولات جمهوري آذربايجان لطفا به پشت صحنه اين وقايع دقت شود. در چارچوب سياست انکار هويت شيعي جمهوري آذربايجان که شامل طرح هاي مختلف مي شود، امسال طرح اعلام سال 2016 به عنوان سال چندفرهنگ گرايي يا تنوع فرهنگي نيز در جمهوري آذربايجان به اجرا گذاشته شده است و در همين قالب در مسجد «حيدر» نمازي که ظاهرا نماز وحدت ناميده شده، اقامه مي شود. اما هدف از اين طرح موذيانه، انکار هويت شيعي جمهوري آذربايجان مي باشد که متاسفانه رسانه هاي ايراني را نيز در دام تبليغ اين طرح حيله گرانه انداخته اند و آن را نماز وحدت تلقي و تبليغ مي کنند!!!
captcha