سهل‌اندیشی از مهمترین عوامل جذب افراد به داعش است
کد خبر: 3470507
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
در نشست ایکنا عنوان شد؛

سهل‌اندیشی از مهمترین عوامل جذب افراد به داعش است

گروه بین‌الملل: عباس خامه‌یار در نشست «آینده داعش و جریان‌های تکفیری» با بیان اینکه داعش با نگاهی سطحی به دین و مباحث اعتقادی، ظاهر و پوسته دین را تبلیغ می‌کند، گفت: سهل‌اندیشی از مهمترین عوامل جذب افراد به این گروه تکفیری است.

سهل‌اندیشی از مهمترین عوامل در جذب افراد به داعش است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در  این نشست که امروز، ششم بهمن‌ماه، با حضور عباس خامه‌یار، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  در سالن همایش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد مباحثی همچون چیستی جریان داعش، وهابیت و ارتباط آن با گروه‌های تکفیری، منابع مالی داعش و فعالیت این گروه در اروپا و خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نشست با هدف افشای ماهیت جریان‌های تکفیری و نگاهی به آینده این گروه‌ها با توجه به گسترش دامنه فعالیت‌های عناصر تکفیری تروریستی در نقاط مختلف جهان برگزار شد.

خامه‌یار در این نشست جریان‌های تکفیری و گروه‌های افراطی همچون داعش را محصول سه عامل ایدئولوژیک، سیاسی و مالی دانست و گفت: داعش به‌عنوان یک ایده فکری در تمام مناطق جغرافیایی در حال رشد است به گونه‌ای که هیچ دولتی به تنهایی قادر به مقابله با این گروه تکفیری نیست.

وی با بیان اینکه خشونت کور و انعطاف‌ناپذیر بودن از ویژگی‌های این گروه تروریستی است، عوامل گرایش به داعش را تبیین و اظهار کرد: سهل‌اندیشی از مهمترین عوامل در جذب افراد به گروه تکفیری داعش است و این گروه خیلی در عمق دین و مبانی اعتقادی دینی غوطه‌ور نیست.

خامه‌یار تأکید کرد: داعش با نگاهی سطحی به دین و مباحث اعتقادی، ظاهر و پوسته دین را مورد توجه قرار داده و تبلیغ می‌کند و هسته و عمق اصول و مبانی دینی را درک نکرده است.

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: این گروه با داشتن گستره و نفوذ فکری در مناطق محروم اهل سنت به دنبال شیعه‌هراسی است.


مشروح نشست متعاقبا روی خروجی ایکنا قرار می‌گیرد.

گزارش تصویری نشست را اینجا مشاهده کنید!
captcha