برای خدمت به مردم منتظر دهه فجر نمی‌شویم
کد خبر: 3473031
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
وزیر بهداشت به ایکنا گفت:

برای خدمت به مردم منتظر دهه فجر نمی‌شویم

گروه سلامت: وزیر بهداشت با تأکید بر خدمت به مردم و جلب رضایت آنان، تمامی روزهای سال را برای افتتاح پروژه‌های بیمارستانی و بهداشتی دهه فجر مناسب خواند، همچنین بر استفاده از ظرفیت خیرین برای پیشبرد تحقیقات معنویت درمانی در سرطان خبر داد.

سیدحسن قاضی‌زاده، هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه از نظر وزارت بهداشت برای افتتاح پروژه‌های درمانی و بهداشتی و خدمت به مردم هر روز دهه فجر است، اظهار کرد: در این دهه مبارک همه دانشگاه‌ها برنامه‌های متعددی دارند که جنس آن از نوع خدمت است بیمارستان‌ها و تخت‌های جدیدی به بهره برداری رسیده و مراکز متعدد بهداشتی که ساخته شده‌اند افتتاح می‌شوند.

وی عنوان کرد: من از ابتدای شروع کارم در وزارت بهداشت به تمامی همکاران گفتم که شما اجازه ندارید بهره برداری از سرمایه‌ای که با پول مردم و برای خدمت به آنها ساخته می‌شوند را به هفته دولت و یا دهه مبارک فجر موکول کنید این پروژه‌ها هرگاه تمام شوند باید بلافاصله به بهره برداری برسند.

قاضی زاده هاشمی تأکید کرد: در این فرصت کوتاه که در اختیار ما گذاشته شده است وظیفه‌ای جز خدمت به خلق خداوند جلب رضایت آنان نداریم بنابراین ما فعالیت زنجیره‌ای ویژه این هفته و آن هفته نداشته و هر روز برای ما دهه‌فجر و هفته دولت است.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه حمایت از وزارت بهداشت از معنویت درمانی سرطان که از سوی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام می‌شوند، اظهار کرد: باید از رئیس این مرکز پروفسور اکبری به دلیل کارهای ارزنده‌ای که در حوزه معنویت درمانی سرطان و تربیت شاگردانی در سطح کشوری و بین‌المللی تشکر و تقدیر کرد.

وی ادامه داد: برای حمایت‌های مالی از این تحقیقات باید از ظرفیت‌های گروه‌های خیرین در حوزه سلامت بهره برد و فرهنگ آن را نیز تبلیغ کرد.

هاشمی افزود: ما در این دوره برای بهره بردن از ظرفیت خیرین سلامت سید هادی ایازی را به عنوان قائم مقام در امور مشارکت‌های مردمی منصوب کرده و از مشاوره‌های یکی از پر سابقه ترین افراد ‌در حوزه خیرین حاج آقای نیری که دبیر کل مجمع خیرین سلامت هستند هم بهره می‌بریم.

وی اعلام کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت توانسته در این حوزه کمک گروه‌های زیادی از هنرمندان، بازاریان، روحانیون و دانشجویان در طبقات مختلف اجتماعی را جذب کنند، که این ها هم در ارائه خدمات و هم در توجه روحی و معنوی و حمایت از افرادی که آسیب می‌بینند به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج کمک‌های شایانی را انجام می‌دهند.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: باید رسانه‌ها این کارهای ارزنده و زیبا را برای ارتقای فرهنگ انجام کارهای خیر تبلیغ کنند زیرا این امر هم موجب سرعت بخشیدن به مداوای بیماران و پیشبرد تحقیقات پزشکی می‌شود و هم اینکه مردم در روزهای سخت دست هم را گرفته و وحدت ملی را قوام می‌بخشند.

captcha