شهر رنگ و بوی فاطمی می‌گیرد/ هیئت‌های مذهبی از آشفتگی بصری بپرهیزند
کد خبر: 3477978
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

شهر رنگ و بوی فاطمی می‌گیرد/ هیئت‌های مذهبی از آشفتگی بصری بپرهیزند

گروه جامعه: مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی با اشاره به اقدامات این سازمان در ایام فاطمیه و انتشار پیام‌های مرتبط با منزلت حضرت زهرا(س) و جایگاه زن تصریح کرد: هیئات مذهبی باید از آشفتگی بصری در سطح شهر بپرهیزند.

عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه‌هایی که این سازمان برای ایام فاطمیه در سطح شهر انجام خواهد داد، گفت: همزمان با ایام فاطمه پیام‌های مرتبط با منزلت حضرت زهرا(س) و سبک زندگی ایشان در سطح شهر منتشر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نقش زن و جایگاه آن، یکی از اقدامات ما در ایام فاطمیه انتشار پیام‌های مرتبط با زن و جایگاه او در زندگی است. همچنین تصاویر گرافیکی ‌ مرتبط با موضوع فاطمیه در شهر نصب می‌شود.

علیزاده با تاکید بر اینکه بعد از ایام فاطمیه ایام نوروز را پیش‌رو داریم، گفت: در این شرایط و برای اینکه بتوانیم هرچه‌سریعتر شهر را با حال‌و هوای بهار و عید نوروز آماده کنیم، امکان اینکه بخواهیم برای ایام فاطمیه کار وسیع و دامنه‌داری را انجام دهیم، نیست.

مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی شهر تهران، همچنین درخواستی از هیئت‌های مذهبی، تکایا و حسینه‌ها داشت و گفت: بعد از ایام فاطمیه بحث نوروز را داریم و باید شهر را به سمت استقبال از بهار هدایت کنیم، لذا آشفتگی‌های بصری که برخی هیئت‌های مذهبی با نصب داربست، تصاویر و برخی اشعار و تمثال‌های نامناسب دارند، رساندن فضای بصری شهر را برای استقبال از بهار مشکل خواهد کرد، لذا از هیئت‌ها درخواست داریم به این موارد دقت کنند.

هیئات به موضوع وحدت توجه کنند

وی گفت: هیئات باید در موضوع تبلیغات و یا تصاویر و پیام‌های که منتشر می‌کنند به موضوع وحدت توجه کنند تا اختلاف مذهبی بین شعیه و سنی به وجود نیاید. برخی اقدامات هیئات نیز آسیب‌زاست. لذا با توجه به اینکه در فصل باد و باران هستیم، سالانه گزارش‌هایی از سقوط این داربست‌ها به سمت مردم و اتومبیل‌ها شده است، که اگر هیئات به این موضوع توجه کنند کمک بسیاری خواهند کرد.

captcha