لوگوی بهارستان «فاطمی» بود/ بهار بهانه یاد خدا شد
کد خبر: 3490075
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

لوگوی بهارستان «فاطمی» بود/ بهار بهانه یاد خدا شد

گروه جامعه: مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی شهر تهران با بیان اینکه لوگو و محور رویداد بهارستان، حضرت زهرا(س) و با عنوان نوروز فاطمی برگزار شد، گفت: در تمامی آثار، فصل بهار و زنده شدن دوباره طبیعت را بهانه‌ای برای یاد خدا قرار دادیم.

عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی شهر تهران، د‌ر گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص جشنواره بهارستان و جایگاه مضامین دینی و قرآنی در آن گفت: جشنواره بهارستان در سالانه هنر‌های شهر تهران در چهار قسمت هنر‌های گرافیکی، نقاشی‌های دیواری، تخم مرغ‌های نوروزی و مجسمه‌سازی و هنرهای محیطی برگزار شد. هدف از برگزاری این جشنواره همگاهی هنرمندان با شهروندان در ایجاد نشاط و پویایی در محیط شهری در ایام نوروز بود.

وی افزود: یکی از بخش‌های جشنواره بهارستان هنرهای گرافیکی بود. در این بخش به دلیل اینکه بحث ولادت حضرت زهرا(س) را داشتیم، کل لوگو، محور و عنوان خود را حضرت زهرا(س) قرار دادیم و عنوان نوروز فاطمی را بر روی آن گذاشتیم و آثاری مثل اجرای تبلیغات گرافیکی با موضوع نوروز و ولادت حضرت زهرا (س) ارائه شد.

لوگوی بهارستان «فاطمی» بود/ اینجا بهار بهانه یاد خدا شد

علیزاده ادامه داد: فعالیت کلی ما، چه در تبلیغ نوروز، صله رحم و تبلیغ ولات حضرت زهرا(س) در رابطه با کرامت روز زن و مقام مادر و با رویکرد ایرانی ــ اسلامی اجرا شد. به علاوه پیامهایی ویژه نوروز و فرهنگ‌سازی در این زمینه نیز در اختیار مترو و مناطق شهری تهران قرار داده شد که روی دیوارهای مترو یا فضاهای شهری نصب شدند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به موضوعاتی که در جشنواره بهارستان برگزار شد، گفت: در این جشنواره، ‌تاکید ما ‌به مناسبت‌هایی که هم مورد تایید اسلام و هم مواردی که از دیرباز جز فرهنگ ملی ما معرفی شده است، بود.

لوگوی بهارستان «فاطمی» بود/ اینجا بهار بهانه یاد خدا شد

وی افزود: در حوزه نقاشی‌های دیواری از هنرمندانی که المان‌هایی با مناسبت‌های دینی، تعمیق فرهنگ اخلاقی و ترویج فرهنگ‌های شهروندی بود استفاده کردیم. همچنین المان‌های که هنر مفهومی داشت در این آثار قرار دادیم. از تخم مرغ‌های رنگی هم صرف اینکه بحث رنگ کردن تخم مرغ باشد استفاده کردیم.

علیزاده با بیان اینکه هدف اصلی ما از ارائه ‌هنرهای مفهومی ایجاد حساسیت بین مردم بود، گفت: نگاه ما به این فعالیت‌ها این بود که توجه مردم را به موضوع بهار که در فرهنگ دینی ما به آن بسیار تاکید شده و مورد تائید معصومین(ع) است، جلب کنیم و همچنین به موضوع طبیعت و زنده شدن آن که انسان را به یاد مسائل قیامت، خدا و معنویت می‌اندازد معطوف کنیم.

لوگوی بهارستان «فاطمی» بود/ اینجا بهار بهانه یاد خدا شد

مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران ادامه داد: به موضوع رنگ در این رویداد خیلی توجه کردیم. این یعنی با تنوع رنگی، مردم زنده شدن را ببینند. همچنین موضوع بازیافت را مورد توجه قرار دادیم تا به زباله کمتر تولید کردن توجه شود.


http://zibasazi.ir/fa/media/k2/galleries/7969/155.jpg

وی از نحوه چگونگی انتخاب این آثار هم، گفت: معیار انتخاب توجه به موضوع بهار،‌ موضوع ولادت حضرت زهرا(س)،‌ طبیعت و یاد خدا و عناوینی بود که مستقیم و غیر مستقیم به موارد اشاره کرده بود. همچنین آثاری در مورد روز زن و کرامت مادر هم انتخاب شدند. فراخوان ما عمومی بود و در این فراخوان همه افراد حتی شخصیت‌های دانشگاهی، دانشجو و هنرمندان آثار ارائه کردند.

captcha