گرامیداشت روز همبستگی با حجاب در اتاوا
کد خبر: 3478543
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

گرامیداشت روز همبستگی با حجاب در اتاوا

گروه بین‌الملل: جمعی از بانوان با ادیان، قومیت‌ها و پیشینه‌های فرهنگی مختلف در شهر اتاوا در کانادا گردهم آمدند تا روز همبستگی با حجاب را گرامی بدارند.


گرامیداشت روز همبستگی با حجاب در اتاوا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «Ottawa Sun»، این مراسم پنج‌شنبه شب در تالار شهر برگزار شد و بیش از 100 نفر از خواهران و برادران گردهم آمدند و در مورد شرایط بانوان محجبه سخن گفتند.

در این گردهمایی سخنرانان و بانوان حاضر در جلسه فرصت یافتند با اعضای جامعه، سازمان‌ها و پلیس در مورد دلایلشان برای پوشیدن حجاب سخن بگویند.

اناب محمد، یک پرستار خصوصی اهل اتاوا گفت که از سال 1990 که به کانادا آمده، حجاب داشته است.

او گفت: حجاب مرا به خدا نزدیکتر می‌کند. من به خاطر هویتم احساس شرمندگی نمی‌کنم.

وی ادامه داد: البته تاریخ حجاب به پیش از اسلام برمی‌گردد هرچند که اکثراً حجاب را از آیات قرآنی در مورد پوشیدگی و عفاف زنان در دوره پیامبر(ص) می‌شناسند.

ارین لی، مدیر اجرایی ائتلاف پایان دادن به خشونت علیه بانوان اعلام کرد: تصورات نادرست در مورد تصمیم‌گیری برای پوشیدن حجاب سبب ایجاد اختلافات در خانواده‌ها و نیز در جامعه می‌شود.

شورای ملی مسلمانان کانادا عنوان کرد: در سال 2015، 61 مورد حمله اسلام‌هراسانه از سوی مسلمانان گزارش شده است. بانوان مسلمان به دلیل داشتن حجاب بیش از بقیه در معرض این حملات هستند.

دیوید زاکریاس، از مأموران پلیس اتاوا به اشاره به نمونه‌های حملات ناشی از اسلام‌هراسی به شهروندان مسلمان، عنوان کرد: درست است که ما آزادی بیان داریم، اما اصل احترام به حقوق دیگران و حق احساس امنیت شهروندان را نیز داریم.

او عنوان کرد: بخشی از طرح حمایت از بانوان مسلمان برای جلو آمدن و ارائه گزارش‌های جرائم ناشی از نفرت، این است که به عموم جامعه در مورد فرهنگ اسلامی آموزش داده شود.

یکی از فعالان حقوق زنان در اتاوا نیز مجموعه‌ای از روسری‌های رنگارنگ به این گردهمایی آورد تا شیوه‌های مختلف سر کردن آن را نشان دهد.

بسیاری از شهروندان اتاوا حتی بعد از پایان مراسم نیز روسری‌های خود را بر سر داشتند.

پلیس اتاوا نیز ابراز امیدواری کرد که بعد از این مراسم بانوان مسلمان ترغیب شوند تا جرائم ناشی از اسلام‌هراسی در خیابان‌ها را به آن‌ها گزارش دهند.

captcha