جابه‌جایی 210 اصله درخت به منظور اجرای باغ‌ موزه دفاع مقدس مشهد
کد خبر: 3488580
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
در بوستان کوهسنگی صورت گرفت؛

جابه‌جایی 210 اصله درخت به منظور اجرای باغ‌ موزه دفاع مقدس مشهد

گروه اجتماعی: 210 اصله درخت که در محدوده اجرای باغ موزه دفاع مقدس قرار گرفته بود با روش روتبال در کوهسنگی جابه‌جا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، جواد اصغری، شهردار منطقه هشت مشهد، اظهار کرد: 210 اصله درخت که در محدوده اجرای باغ موزه دفاع مقدس قرار گرفته بود با روش روتبال در کوهسنگی جابجا شد.
وی ادامه داد: با شروع عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس در ضلع جنوب شرقی کوهسنگی و نیاز به رفع معارضات موجود، تعداد 210 اصله درخت واقع در محدوده طرح، پس از کسب مجوزهای لازم از کمیسیون ماده هفت شهرداری از محل باغ موزه به محل‌های مختلف در داخل مجتمع فرهنگی ـ هنری کوهسنگی انتقال یافت.
اصغری با بیان اینکه جابه‌جایی درختان از یک نقطه به نقطه دیگر بدون آسیب رسیدن به درخت از مزایای طرح روتبال است، گفت: انتقال درختان بزرگ از پروژه‌های پرهزینه فضای سبز در مدیریت شهری محسوب می‌شود که بهترین و منطقی‌ترین انتخاب در جهت حفظ درختان است.
شهردار منطقه هشت مشهد ادامه داد: روش نوین روتبال به منظور جلوگیری از تخریب فضای سبز و هدر رفت درختان در حین اجرای پروژه‌های شهری با توجه به ارزش درختان و پیشگری از قطع درختان چندین ساله به ویژه در مکان‌هایی که اجرای پروژه‌های عمرانی ضرورت دارد، بسیار کارساز است.
بنابر این گزارش، جابه‌جایی درختان به روش روتبال به معنای این است که درختی 6 یا 7 ساله را به اندازه محیط تاج درخت از محل ریشه، گونی پیچ و به محل جدید که چاله‌های کاشت از قبل با ابعاد مناسب حفر شده است، انتقال داده شود؛ در حقیقت در این روش 6 یا 7 سال زمان از دست رفته جبران می‌شود.
یادآور می‌شود، پنجم مهرماه سال گذشته همزمان با ششمین روز هفته دفاع مقدس کلنگ احداث باغ موزه دفاع مقدس مشهد به زمین خورد تا مجتمع فرهنگی با عنوان «باغ موزه دفاع مقدس» در زمینی با مساحت 20 هزار متر مربع با کاربری‌های مختلف فرهنگی و هنری با نما و فرم‌های اسلیمی و با داشتن آمفی تئاتری با ظرفیت 500 نفر به شکل خیمه‌ای، پژوهشکده و کتابخانه در بوستان کوهسنگی مشهد بنا شود.
captcha