مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه تبیین حقیقی دین اسلام منطبق با تعقل مردم است
کد خبر: 3496431
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
آیت‌الله موحد:

مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه تبیین حقیقی دین اسلام منطبق با تعقل مردم است

گروه اندیشه: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه را تبیین حقیقی دین اسلام برشمرد و گفت: حوزه‌های علمیه باید حقایق دین اسلام را برآمده از فرهنگ اسلام تبیین کنند و با تعلق مردم نیز در نیفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، کلنگ  احداث حوزه علمیه خواهران شهرستان مرودشت با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس و همچنین جمعی از مسئولان شهرستانی به زمین زده شد.
این حوزه علمیه در زمینی به مساحت 2 هزار و 600 متر مربع و با زیربنای یک هزار و 700 مترمربع در دو طبقه و به مساحت 700 متر مربع و با امکاناتی از قبیل ساختمان اداری، کلاس‌های درس، مهدکودک، پارکینگ، اتاق اساتید و غیره احداث خواهد شد.
آیت‌الله علی شیخ موحد، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس در این مراسم گفت: با توجه به اینکه شهرستان مرودشت دومین شهر بزرگ استان فارس است، احداث حوزه علمیه خواهران در آن یکی از نیازهای ضروری است زیرا هر کدام از خواهران طلبه خود می‌توانند منشأ خدمت در سطح  شهرستان و استان بوده و عاملی مؤثر برای جلوگیری از فساد و بی بند و باری و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشند.
وی، مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه را تبیین حقیقی دین اسلام برشمرد و گفت: حوزه‌های علمیه باید حقایق دین اسلام را برآمده از فرهنگ اسلام تبیین کنند و با تعلق مردم نیز در نیفتند.
آیت‌الله موحد، یکی از راهکارهای دولت موفق را در نیفتادن با تعقل مردم دانست و گفت: به‌طور کلی نیمی از تعقل مردم صحیح است و باید با دین یکی شود و اگر چنانچه منافاتی در تعقل مردم و دین ایجاد شود، قطعاً باعث بر کناری مسئولان توسط خود مردم خواهد شد.
captcha