گذری بر نمایشگاه جانبی سی‌وسومین مسابقات قرآن
کد خبر: 3497500
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱

گذری بر نمایشگاه جانبی سی‌وسومین مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: نمایشگاه جانبی بزرگترین رخداد قرآنی جهان اسلام با بیش از 70 غرفه تا 28 اردیبهشت‌ماه آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در حاشیه سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه جانبی به منظور عرضه محصولات فرهنگی و مذهبی و عفاف و حجاب برای رفاه حال بازدیدکنندگان و تبیین سبک زندگی اسلامی در فضای حدود پنج هزار متر مربعی برپا شده است.
این نمایشگاه که سمت چپ درب‌های وردی به محل سالن مسابقات قرار داده شده است با بنرهایی مدعوین را برای بازدید از این نمایشگاه ترغیب می‌کند با وجود اینکه نمایشگاه روزهای آغازین خود را سپری می‌کند اما با حجم قابل توجهی از علاقه‌مندان همراه است که بعضاً پس از اندکی از تماشای رقابت متسابقان و برای تغییر حال و هوایشان به بازدید از این نمایشگاه آمده‌اند.
در بدو ورود المان‌های شهدای منا و میانه نمایشگاه شهدای مدافع حرم و در انتهای نمایشگاه علمای بزرگ اسلام چون شیخ نمر و زکزاکی به همراه پخش نماهنگی صوتی و تصویری خودنمایی می‌کند. سمت راست، تونلی از تابلوهای چاپی با عنوان «ره‌یافتگان» و «اسلام زیباست»، همراه با تصاویر و چکیده اجمالی از افرادی چون فوتبالیست‌ها و ثرومندانی بنام و سیاسیون و سایر افراد مطرحی که به دین اسلام گرایش پیدا کرده‌اند، قرار داده شده است.
گذری بر نمایشگاه جانبی سی‌وسومین مسابقات قرآن
در سمت چپ درب ورودی نمایشگاه، بخش کتاب در فضایی گسترده قرار داده شده است. نحوه قرارگیری کتاب‌ها از ناشران متنوع و متعدد در موضوعات گوناگون مذهبی، قرآنی، علمی، فقهی و .... به صورت دسته‌بندی و موضوعی شاید از حسنات این بخش باشد به گونه‌ای که بازدیدکننده بدون کمترین سردرگمی به‌دنبال موضوع مورد نظر خود، کتابش را پیدا و در صورت تمایل می‌تواند، خریداری کند.
نورگیری خوب فضای نمایشگاه از دیگر حسن‌ها آن است. در ادامه وقتی به سمت بخش‌های دیگر می‌روید همچنان می‌توانید از طریق LED  تعبیه شده در سالن اصلی نمایشگاه مسابقات را پیگیری کنید و در روند برپایی مسابقات قرار گیرید به گونه‌ای که صدای متسابقان و تصویر آنها با وضوح بالایی پخش می‌شود و بدون دغدغه اطلاع از فرآیند رقابت‌ها می‌توانید به بازدید از نمایشگاه بپردازید.
تابلو بوم‌های بایدها و نبایدها به بیان نکات کلیدی و طلایی درخصوص حق‌طلبی و وظیفه‌مداری یا لذت‌جویی و سودجویی به موضوعاتی چون ورزش و سرگرمی، تعامل با محیط زیست و حیوانات، صبر و توکل، قناعت، کسب و کار و تلاش حلال، نگاه به دنیا، زن و خانه‌داری؛ حضور اجتماعی، رسانه، تعامل با دیگران، قانون‌مداری و وجدان‌کاری و تعامل با همسر پرداخته است. همچنین استادکاران خوشنویسی، منبت‌کار و معرق‌کار و نقاشی‌خط نویس نیز به منظور تعامل نزدیک با مردم و علاقه‌مندان به این عرصه در نمایشگاه علاوه بر ارائه آثار گذشته‌شان، آثاری را نیز در مقابل چشم بازدیدکنندگان خلق می‌کنند.
وب‌سایت ختم صلوات نیز با در اختیار گرفتن غرفه‌ای با شعار «باهم در ختم جهانی قرآن شریک شویم» به تبلیغ و عرضه بروشور‌هایی به منظور مشارکت علاقه‌مندان در این طرح به سه صورت دریافت هر شب 10 آیه از قرآن کریم و شرکت در ختم قرآن به صورت هر شب و آیه‌ای، دریافت هر شب صفحه‌ای از قرآن و مشارکت در ختم قرآن و به صورت دریافت یک حزب تا حداکثر چهار حزب و شرکت در ختم قرآن در یک هفته، می‌پردازد.
در مجاورت آن بخش کودک و نوجوانان در فضایی بیش از 200 متر مربع قرار داده شده است که تزئین‌های زیبای حجمی و تجسمی با فضای کودکان و طلاب و کارشناسان حوزه کودک از استان قم و بیان مطالب مناسبتی و داستان معصومین(ع) با شعر و قصه و طراحی کاردستی توسط مربی و بیان دانستی‌های قرآنی به زبان عامیانه و کودکان از خدمات قابل توجه این بخش است.
گذری بر نمایشگاه جانبی سی‌وسومین مسابقات قرآن
ایرانسل نیز در این نمایشگاه با حضور در غرفه‌ای به ارائه ایلیکیشن قرآنی خود می‌پردازد که این اپلیکیشن برای گوشی‌هایی اندروید در نظر گرفته شده است که از طریق بلوتوث در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این اپلیکشن که درحال به‌روزرسانی است و قابلیت آپدیت را نیز دارد، دارای بخش‌هایی چون قرائت قرآن کریم در حال حاضر توسط سه قاری ایرانی چون شهریار پرهیزکار، عباس امام جمعه و ... و دو قاری شهیر مصری است. همچنین بخش‌هایی چون دعاهای ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، اعمال و دعاهای روزانه، مفاتیح و عکس‌های تزیین قرآن با کیفیت و آهنگ پیشواز قرانی از دیگر بخش‌های این اپلیکشین است.
پایگاه آموزش مجازی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نمایشگاه دارای غرفه است که به عرضه محصولات قرآنی این سازمان چون کتاب و لوح‌ فشرده و قرائت تحقیق مجلسی «کریم منصوری» به صورت رایگان، مشاوره قرآنی و طرح قرآنی صحف(نوشتن خاطرات قرآنی توسط بازدیدکنندگان نمایشگاه و چاپ آن با همان دستنویس‌ها و عرضه آن در مسابقات سال آینده) و قرعه‌کشی میان بازدیدکنندگان و اهدای کارت هدیه تخفیف 80 درصد می‌پردازد.
از غرفه‌ها دیگر مؤسسه مهد قرآن است که به ارائه و عرضه محصولات و فعالیت‌هایش پرداخته است. مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران نیز با ارائه مجموعه‌ کتاب‌های این دانشگاه به ارائه کتاب‌هایی با موضوعاتی چون قرآن و امام، انسان، جامعه، هستی در سطوح راهبردی، مهارتی، بنیادی، ساختای و عمومی با تخفیف 30 درصدی به بازدیدکنندگان پرداخته است.
همچنین این مدرسه در کنار آن به عرضه لوح‌های فشرده با عنوان نسل توحیدی شامل چهار DVD با سخنرانی «چیتچیان» در خصوصو آماده‌سازی، انعقاد نطفه، بارداری و تولد و همچنین شرح مختصر دعای جوشن کبیر و شرح اجمالی مضامین سوره‌ها می‌پردازد. به‌طور ویژه نیز به فروش صحیفه فاطمیه(س) و بروشوری در این زمینه که شامل ادعیه ایام هفته و ماه حضرت زهرا(س)، تعقیبات نمازهای یومیه منتسب به ایشان و نمازهای حضرت صدیقه طاهره(س) پرداخته شده است.
از دیگر غرفه‌ها می‌توان به ارائه فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی جامعةالقرآن الکریم و مؤسسه درس‌هایی از قرآن و مرکز نشر آثار حجت‌الاسلام محسن قرائتی با تبلیغ نشانی تلگرام https://telegram.me /qaraati، مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) با عرضه کتاب‌هایی در زیمنه قرآن، مذهبی، آشنایی با سیره اهل‌ بیت(ع)، فقهی و احکامی با تخفیف 30 درصد، غرفه بسیج جامعه زنان کشور با شعار زن مسلمان؛ الگوی سوم و زنان شهیده با ارائه محصولات مکتوب ونرم‌افزارها با موضوع حجاب و مسئله زن و خانواده در گفتار مقام معظم رهبری و حقوق زن در خانواده، اشاره کرد.
گذری بر نمایشگاه جانبی سی‌وسومین مسابقات قرآن
ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز در غرفه‌ای به معرفی پروژه‌های این ستاد پرداخته است. همچنین مؤسه فرهنگی ـ هنری راسخون با شعار «یار همیشه همراه» که در فضای مجازی دارای تارنما به نشانی http://www.rasekhoon.net است به معرفی این مرکز و بخش‌های آن پرداخته است. همچنین در مجاورت آن نیز خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با برپایی غرفه‌ای به تشریح فعالیت‌های این خبرگزاری  و در کنار آن جذب عکاسان و خبرنگاران حوزه قرآن به صورت افتخاری می‌پردازد.
بنا بر گزارش ایکنا، در این نمایشگاه نیز غرفه‌هایی به عرضه محصولات عفاف و حجاب چون انواع چادر، روسری، ساق دست، غرفه تولیدی و گلدوزی اسماء متبرکه زهرای احمد با عرضه بسته سجاده و قبله‌نما و مهر، هدبند و تابلوهای گلدوزی مزین به آیات نورانی قرآن پرداخته‌اند.
عرضه محصولات هنری و تجسمی چون تابلوفرش‌ها، تابلو‌های معرق‌کاری، ساعت قرآنی همراه با طرح‌‌هایی چون اسماء اهل‌بیت(ع)، تابلو بافت‌های قرآنی و بافت‌های ترمه ابریشم مصنوعی و انگشترهایی منقش به سنگ‌هایی چون درّ نجف، فیروزه، عقیق، شرف الشمس نیز از دیگر بخش‌های این نمایشگاه‌ها است.
غرفه‌هایی چون جهان رایانه کوثر نیز تنها به عرضه قلم‌های هوشمند قرآنی می‌پردازند که علاقه‌مندان به تهیه این قلم‌ها می‌توانند با مراجعه به این غرفه از انواعی چون قرآن الباری(بسته قرآن نفیس و معطر)، قرآن نفیس و معطر در سایز‌های کوچک و بزرگ، رضوان، ثقلین، گنجینه نور امینريال بسته قلم قرآنی دانش‌آموزی و گنجینیه نور شامل مجموعه چهار و پنج جلدی شامل قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاتیح‌الجنان و دیوان حافظ در قطع پالتویی و جلد چرمی بسته سواد قرآنی و حقیقت خلقت از نگاه قرآن در نمایشگاه جنبی سی‌ و سومین دوره مسابقات قرآن کریم مراجعه کنند.
گذری بر نمایشگاه جانبی سی‌وسومین مسابقات قرآن
همچنین غرفه‌هایی چون یاسین رایانه، مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور، مؤسسه نورالزهرا(س) و نجم‌الثاقب تنها به عرضه محصولات نرم‌افزاری و لوح‌های فشرده شامل تلاوت‌های از قراء شهیر مصری چون شحات محمود انور، انور شحات انور، محمدصدیق منشاوی، متولی عبدالعال، احمد احمدنعینع و ... و اساتید و قراء بین‌المللی کشورمان چون شهریار پرهیزکار، عباس امام جمعه، قاسم رضیعی، کریم منصوری، محمد عباسی و ... پرداخته‌اند.
حتی در این نمایشگاه نیز محصولات دفاتر و نوشت‌افزارهای اسلامی ـ ایرانی با طراحی جلد‌هایی از شهدای مدافع حرم، شهدای انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و ثنا و ثمین و خوراکی‌های قرآنی چون رطب، انجیر، زیتون و عسل عرضه می‌شود.
یادآورمی‌شود، سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از 22 تا 28 اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 22 در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای قرآن‌‌دوستان است.
تصاویر این نمایشگاه را اینجا ببینید.
captcha