همایش گفت‌وگوی علمای ادیان و مذاهب ایران و آذربایجان
کد خبر: 3497966
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
در باكو برگزار می‌شود؛

همایش گفت‌وگوی علمای ادیان و مذاهب ایران و آذربایجان

گروه بین‌الملل: همایش گفت‌وگوی علمای ادیان و مذاهب ایران و آذربایجان به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با مشارکت اداره مسلمانان قفقاز در باكو برگزار می‌شود.

همایش گفت‌وگوی علمای ادیان و مذاهب ایران و آذربایجان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سلسله برنامه‌های سفر خود به باكو دیروز، 24 ارديبهشت‌ماه، با حضور در نهاد ریاست جمهوری آذربایجان، با کمال عبدالله‌اف، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های دینی دیدار و گفت‌وگو كرد.
 
ابراهیمی‌ترکمان در سخنان آغازين خود، به زندگی مسالمت‌آمیز اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران اشاره و وجود نمایندگان اقلیت‌های دینی و مذهبی در مجلس شورای اسلامی را از نمونه‌های اهمیت دادن جمهوری اسلامی ایران به حقوق شهروندی اقلیت‌های دینی در كشورمان دانست.
 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتیاطات اسلامی به برگزاری کنفرانس‌های علمی متعدد و گفت‌وگوی بین ادیان توسط اين سازمان در میانمار، ایتالیا، فرانسه و دیگر کشورها اشاره كرد.
 
وی در پايان يادآور شد: همایش گفت‌وگو و دیالوگ بین علمای ادیان و مذاهب مختلف ایران و آذربایجان به همت رایزنی فرهنگی کشورمان با مشارکت اداره مسلمانان قفقاز در آینده‌ای نزدیک در باکو برگزار می‌شود.
 
در ادامه، کمال عبدالله‌اف طی سخنانی، ضمن ابراز خرسندی از حضور رئيس سازمان فرهنگ در نهاد ریاست جمهوری آذربایجان بر ضرورت توسعه همكاری‌های دوجانبه تأكيد كرد.
 
مشاور رئیس‌جمهور آذربایجان در امور اقلیت‌های دینی، آمادگی اين نهاد را برای هر نوع همکاری در برگزاری همایش گفت‌وگو و دیالوگ بین علمای ادیان و مذاهب مختلف ایران و آذربایجان اعلام كرد.

بنابر اعلام اين خبر، اين ديدار همراه با اهدای هدايايی به رسم يادبود از سوی طرفين به يكديگر پايان يافت.

captcha