هیئت كويتى مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) وارد تهران می‌شود + عکس
کد خبر: 3502051
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
امشب؛

هیئت كويتى مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) وارد تهران می‌شود + عکس

گروه بین‌الملل: هیئت کویتی بیست‌وهفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ریاست مصطفی غلوم عباس امشب، نهم خرداد‌ماه، وارد تهران می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رايزنی فرهنگى ايران در كويت اعلام کرد: هيئت ميهمانان كويتی بيست‌وهفتمين سالگرد رحلت بنيانگذار کبیر انقلاب اسلامی به رياست مصطفى غلوم عباس، عضو انجمن دوستى ايران و كويت امشب، نهم خردادماه، وارد تهران می‌شوند.
اين هيئت كه متشكل از نخبگان فرهنگى، اجتماعى و سياسى است، ضمن شركت در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) با تعدادى از شخصيت‌هاى برجسته سياسى كشورمان درباره گسترش روابط مردمى و اجتماعى دو كشور همسايه و مسلمان ديدار و گفت‌و‌گو می‌كند.
اعضاى هيئت كويتى هفته قبل در تالار رايزنى فرهنگى با عليرضا عنايتى، سفير كشورمان در كويت ديدار و گفت‌و‌گو كردند.
در اين ديدار كه با حضور تعدادی از اعضای انجمن دوستی ايران و كويت برگزار شد، عليرضا عنايتی پیشاپیش با تسليت سالروز فقدان پدر عظيم‌الشأن ملت ايران و خوش‌آمدگويی به ميهمانان كويتی گفت: تفكر و انديشه‌های امام راحل همچنان زنده و پوياست و هيچ‌گاه فراموش نخواهد شد، سخنان آن رهبر فرزانه در گوش آحاد مردم طنين‌انداز است؛ گویی كه روح ايشان هنوز در ميان ما حضور دارد.
وی افزود: امام خمينی(ره) تنها يك رهبر سياسی نبود؛ بلكه مجتهد، فقيه، مرجع جامع‌الشرايط، فيلسوف، اديب و شاعر بود، رهبری بود كه توانست حاكميت اسلام را به منصه ظهور برساند و با برافراشتن پرچم احيای اسلام ناب محمدی هويت و اصالت مسلمانان را در دنيا احيا کند.
سفير كشورمان در كويت تصریح كرد: امام فقيد امت ضمن تأكيد بر اينكه سياست از دين جدا نيست؛ بلكه در آن تبلور می‌يابد برای پايه‌ريزی يك دولت اسلامی  و جمهوری اسلامی اقدام کردند.
در ابتدای مراسم مصطفی غلوم عباس، عضو انجمن دوستی ايران و كويت ضمن تشكر از سفير كشورمان گفت: هيئت ميهمانان كويتی سالگرد ارتحال امام امت متشكل از 16 نفر از شخصيت‌های دانشگاهی و انديشمندان سياسی كويت است و به نمايندگی از ملت كويت برای عرض تسليت به ملت دوست و برادر ايران عازم تهران است.
وی افزود: اين هيئت همراه صدها تن از ميهمانان خارجی از گوشه و كنار جهان راهی تهران می‌شوند تا پايداری و ماندگاری افكار و انديشه‌های اين فقيه بزرگ را از نزديک شاهد باشند.
در پايان اين نشست سفیر کشورمان در کویت به سؤالات ميهمانان درباره ابعاد گوناگون نهضت امام راحل پاسخ داد.
 
تصاویری از دیدار هیئت کویتی با سفیر ایران در کویت

هیئت كويتى سالگرد ارتحال امام(ره) وارد تهران می‌شود + عکس

هیئت كويتى سالگرد ارتحال امام(ره) وارد تهران می‌شود + عکس

هیئت كويتى سالگرد ارتحال امام(ره) وارد تهران می‌شود + عکس

هیئت كويتى سالگرد ارتحال امام(ره) وارد تهران می‌شود + عکس
captcha