وی در این مراسم که در آستانه سالروز درگذشت سیدآزادگان مرحوم حجتالاسلام و المسلمین ابوترابی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن بزرگوار بیان کرد: زمانی که ایشان نماینده رهبر معظم انقلاب در امور آزادگان بودند، توفیق خادمی امام رضا(ع) برای یک روز در ماه نصیب ایشان شده بود، شادی و مسرت در سیمای ایشان نمایان بود و این نشان از جایگاه بلند توفیق خدمت به زائران اهل بیت(ع) دارد.
رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانش به اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بر شناخت نعمت خدمتگزاری به زائران به عنوان پیشنیاز شکرگزاری این نعمت تأکید کرد و افزود: در دیدار اخیری که با آیات عظام در قم داشتم یکی از مراجع عظام تقلید با بیان این حدیث قدسی که میفرماید: هر کس امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کند همانند کسی که خداوند را در عرش زیارت کرده باشد، گفت: ایشان در این دیدار فرمودند با همه توفیقاتی که در حج و زیارت نصیب شما میشود، خدمت به زائران اباعبدالله(ع) توفیق دیگری است.
سال 95؛ سال بالندگی خدمت به زائران عتبات عالیات
اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود سال 95 را سال بالندگی خدمت به زائران عتبات عالیات دانست و اعلام کرد: ما برای رسیدن به این هدف باید همه همت خود را به کار بگیریم و باید قدرشناس ارزشهای ناب معنوی و فرهنگی که بواسطه وجود مضجع شریف اهل بیت(ع) در کشور عراق است، باشیم و در راستای حفظ این ارزشها و فراهم آوردن بستری برای بهرهمندی بیشتر زائران از گنجینه معنوی تلاش کنیم.
رئیس سازمان حج در جلسه با مسئولان شرکت شمسا با بیان این مطلب که سالانه بیش از دو میلیون زائر عراقی به ایران سفر میکنند، بر لزوم برنامهریزی برای پذیرایی بهتر از آنان با توجه به ظرفیتهای موجود در شمسا و خانواده حج و زیارت تأکید کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص حج تمتع امسال به کارشکنیهای عربستان در فراهم آوردن تمهیدات لازم برای پذیرش حجاج ایرانی اشاره کرد. در ادامه این مراسم حمید محمدی معاون امور حج و زیارت سازمان حج، با اشاره به سیاستهای کلی این سازمان در خصوص سفرهای عتبات با رویکرد ارتقای کیفی خدمات گفت: از نیمه مرداد ماه سال گذشته ارتقای خدمات را به صورت جدی دنبال میکنیم و در این طرح بر افزایش سطح خدمات شمسا و بکارگیری ظرفیتهای موجود در شمسا تأکید شده است.
وی در خصوص طرح نوین عتبات بیانکرد: در این طرح که در 8 گام تدوین شده، بگونهای برنامهریزی شده تا تعداد زائران اعزامی به عتبات افزایش در عین حال با توجه بیشتر به نیازهای جامعه سطح رضایتمندی زائران را افزایش دهیم.
معاون سازمان حج و زیارت در این جلسه با بیان اینکه در سال 95 برنامه ریزی برای اعزام حداقل یک میلیون نفر انجام گرفتهاست، بر توسعه خدمات شمسا و افزایش اطلاعرسانی خدمات تأکید کرد.
این مقام مسئول در سازمان حج، بازنگری در ساختار شمسا، ستادهای عملیاتی و شرکتهای مرکزی بر اساس نیازهای موجود را مورد تأکید قرار داد.
ناصر خدرنژاد، مدیر عامل شرکت شمسا نیز در ادامه این برنامه از همکاری و مساعدت سازمان حج و زیارت با شمسا به عنوان بازوی اجرایی در حوزه سفرهای عتبات تقدیر کرد.