گمرک مصر قرآن‌های وارداتی چینی را معدوم کرد
کد خبر: 3506648
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

گمرک مصر قرآن‌های وارداتی چینی را معدوم کرد

گروه بین‌الملل: اداره حفاظت مدنی بندر «پورت‌سعید» مصر، قرآن‌های الکترونیک وارداتی از چین را که دارای اشتباه چاپی و جابه‌جایی در آیات بودند، بنابر فتوای مجمع تحقیقات اسلامی الازهر معدوم کرد.

معدوم کردن نسخه‌های چینی قرآن در مصر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، اداره حفاظت مدنی بندر «پورت سعید» مصر، این نسخه‌های الکترونیک قرآن را به دلیل وجود برخی اشتباهات و جابه‌جایی در آیات قرآن، بنابر فتوای مجمع تحقیقات اسلامی الازهر معدوم کرد.
معدوم‌سازی این نسخه‌های الکترونیک قرآن که از چین وارد شده و تعداد آن‌ها 69 نسخه گویای قرآن بود، به دستور «محمد حنفی» مدیرکل گمرک شرق استان پورت سعید صورت گرفت.
کمیته‌ای متشکل از رئیس بخش آتش‌نشانی اداره حفاظت مدنی و «شیخ حسین موازی» از علمای الازهر بر معدوم‌سازی این نسخه‌های قرآن نظارت داشتند.
این محموله‌ قرآن‌های الکترونیک را شرکت «سمارت» مصر در سال 2013 میلادی از چین وارد و اظهارنامه گمرکی این محموله را به شماره 2824 تسلیم گمرک پورت‌سعید کرده بود، اما گمرک پورت سعید وارد‌کردن این نسخه‌های الکترونیک قرآن‌ را به فتوای مجمع تحقیقات اسلامی الازهر منوط کرد.
این محموله حاوی 69 بسته بود که در هر بسته، یک قرآن گویا، یک قلم هوشمند، یک شارژر و هدفون وجود داشت.
مجمع تحقیقات اسلامی الازهر پس از مشاهده اشتباهات واضح و جابه‌جایی برخی آیات، دستور معدوم‌کردن این محموله را صادر و واردکردن آن‌ها را به داخل کشور ممنوع اعلام کرد.
captcha