اولین دوره جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی برگزار می‌شود
کد خبر: 3513509
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

اولین دوره جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: اولین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی از اواخر مردادماه اجرایی می‌شود.

اولین دوره جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی به همت و دبیری داوود جعفری، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن هند(1381) و با کمک نیکوکاران حسینیه صاحب الزمانی تهران، جنب خیابان مولوی، نرسیده به خیابان ولیعصر(عج) و بدون هیچ وابستگی به سازمان و یا نهاد دولتی در هر فصل‌ سی‌دوره‌ای و هر دوره در یک ماه برگزار می‌شود.

این شیوه برای تقابل با شیوه فعلی برپایی مسابقات قرآن طراحی شده است. در این طرح 10 نفر منتخب که شیوه انتخاب آنها از بین جلسات مردمی است، وارد مرحله اول جشنواره خواهند شد.

در این جشنواره، فقط تلاوت مجلسی صورت می‌گیرد و ضوابط و آیین‌نامه‌های خشک مسابقات دیده نمی‌شود. قاریان بین 9 الی 11 دقیقه از هر آیه قرآن که مدنظر دارند، تلاوت خواهند کرد. این طرح هیچ داوری نخواهد داشت و فقط 4 استاد به عنوان ناظر حضور دارند. در هر ماه تعدادی از اساتید انتخاب می‌شوند که مرحله ورودی جشنواره در این جلسات انجام می‌گیرد و در هر ماه، اساتید متغیر هستند. در همان ماه، شب‎های جمعه از ساعت 18:30 الی 22 در حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران در طی سه هفته متوالی، سنجشی برای جاماندگان و قاریان شهرستانی به مرحله ورودی انجام می‌شود.

در جشنواره اصلی، تمامی اساتید، مهمان جشنواره هستند و بعنوان هیئت نظارت بر جشنواره انجام وظیفه می‌کنند. قاریان تلاوت می‌کنند و مردم حاضر در جلسه به سه نفر از قاریان رای می‌دهند. سپس برگه‌های رأی جمع‌آوری می‌شود و هرکس که بیشترین رای را کسب کرده باشد، نفر اول جشنواره ماهانه محسوب می‌شود. نفرات اول تا سوم حق حضور در جشنواره ماه بعد را خواهند داشت.

اگر شخصی بتواند شش مرحله ماهانه نفر اول برگزیده مردمی شود، مبلغ 20 میلیون تومان جایزه می‌گیرد. در این میان، از بین برگه‌های رای جمع شده از مردم، هر ماه به 20 نفر از مستمعین کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهداء خواهد شد که اولین دوره این فصل از جشنواره در اواخر مردادماه اجرایی می‌شود.

اهداف

1-رونق بخشیدن به جلسات قرآن

2-مشارکت مردم در انتخاب بهترین قاری ماه

3-انتخاب بهترین قاری فصل اول کشور در مدت 3 سال با رأی و انتخاب مردمی

4-پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره برگزاری جلسات تلاوت و شنیدن قرآن

دوره‌های این جشنواره

این جشنواره در چهار مرحله برگزار می‌شود که در هر مرحله سطح جوایز ارتقاء می‌یابد.

1-پنج دوره‌ای پیوسته:

یک فرد باید پنج دوره پیوسته و پشت سرهم رتبه اول را کسب کند.

2-ده دوره ناپیوسته

یک فرد 5 دوره پیوسته اول شود و تا دوره 15 جشنواره(نیمه) بتواند 5 دوره دیگر در ماه‌های ششم تا پانزدهم به تناوب رتبه اول را کسب کند و جمع رتبه اول خود را به 10 برساند.

3-سیزده دوره پیوسته

کسی 5 دوره پیوسته اول شده و 5 دوره ناپیوسته رتبه اول را داشته باشد، حال ممکن است در میانه فصل و یا در یک سوم آخر فصل جشنواره باشد. باید سه دوره پیوسته دیگر، رتبه اول را کسب کند تا به جایزه ویژه برسد.

4-هجده دوره ناپیوسته

اگر شخصی مرحله 13 دوره پیوسته را طی کرده باشد، از دوره چهاردهم تا آخر فصل جشنواره فرصت دارد 5 دوره پیوسته و یا ناپیوسته رتبه اول را کسب کند و به جایزه ویژه فصل اول(30 دوره‌ای) جشنواره دست پیدا کند.

جوایز

1- هرماه 20 میلیون ریال

2- دوره پنجم: 80 میلیون ریال

3- دوره دهم: خودرو سواری پراید

4- دوره سیزدهم: خودرو سواری پژو405

5- دوره هجدهم: یک دستگاه آپارتمان 80 متری

6- هدیه مردمی در هرماه: 20 سکه یک گرمی طلا

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۶:۰۷
1
0
اين مدل جديد و من دراوردى است كه اصلا جالب نيست . مردم كه كارشناس نيستند . ضمنا تعداد هر جلسه متغير است . البته از اقاى جعفرى كه راه درامدى ندارند بر مياد اين ابداعات !!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۲۲:۵۴
1
0
مسابقه مسخره ايست
captcha