بررسی جلوگیری از گسترش افراط‌گرایی و تروریسم در قرقیزستان
کد خبر: 3513670
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

بررسی جلوگیری از گسترش افراط‌گرایی و تروریسم در قرقیزستان

گروه بین‌الملل: میزگرد جلوگیری از گسترش افراط‌گرایی و تروریسم در بین جوانان با حضور کارشناسانی از قرقیزستان و روسیه دیروز، 18 تیرماه در بیشکک، پایتخت برگزار شد.

بررسی جلوگیری از گسترش افراط‌گرایی و تروریسم در قرقیزستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قرقیزستان، باشگاه کارشناسان منطقه‌ای پیکر(فکر)، انجمن جانبازان و انجمن بین‌المللی گروه ضد تروریستی دیروز با برگزاری میزگردی با موضوع پیشگیری از گسترش افراط‌گرایی و تروریسم در بین جوانان در خصوص تجربیات قرقیزستان و کشورهای مشترک‌المنافع در این خصوص بحث و تبادل نظر کردند.
در این میزگرد کارشناسانی از قرقیزستان و روسیه شرکت کردند. المیرا ایمان علیوا، هماهنگ‌کننده کارشناسان منطقه‌ای در این رابطه گفت: فعالیت روزافزون سازمان‌های افراطی و تروریستی در قرقیزستان در راستای جذب و استخدام جوانان نتیجه فعالیت ضعیف و کمرنگ نهادهای دولتی و نبود هماهنگی در فعالیت آنها است. در این راستا بایستی هماهنگی‌های لازم و فعالیت‌های مشترک نهادهای دولتی و سازمان‌های غیردولتی مرتبط با مبارزه با تروریسم ایجاد شود.
وی افزود: نهادهای انتظامی باید همراه با نهادهای آموزشی، بهداشتی، امنیتی، فرهنگی و رسانه‌ای همکاری نمایند. باید همچنین فعالان مذهبی و ادیان مختلف از جمله مسلملنان و مسیحیان در این فعالیت جذب شوند.
شایان ذکر است، میزگرد فوق در چارچوب ریاست قرقیزستان در کشورهای مشترک‌المنافع برگزار شد.
در پایان میزگرد بیشکک بیانیه مشترک شرکت‌کنندگان و نیز مجموعه‌ای از توصیه‌های کارشناسی به نهادهای مربوطه، دفتر ریاست جمهوری، دفتر نخست‌وزیری و سازمان‌های غیردولتی فعال جمهوری قرقیزستان تدوین و منتشر شد.
captcha