به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) حجتالاسلام طیب حسینی، مسئول روابط عمومی حوزه امروز 21 تیر در حاشیه بازید آیتالله اعرافی از مرکز فناوری اطلاعات و حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزههای علمیه به تشریح طراحی «سامانه سفیر» پرداخت و گفت: کارکرد این سامانه برقراری ارتباط مستقیم طلاب، پژوهشگران، محققین و اساتید حوزه با مدیر حوزههای علمیه است.
مسئول روابط عمومی حوزههای علمیه افزود: سامانه سفیر با هدف تسریع بهتر و بیشتر در کارها، به نتیجه رسیدن مشکلات و معضلات مطرح شده از سوی طلاب و بیان انواع انتقادها و پیشنهادها و ایده و نظریه پردازی ها و ارتباط مستمر و مستقیم با شخص مدیر حوزه در سال 93 طراحی شده است.
وی با بیان این که ایده اولی این طرح از سوی روابط عمومی این مرکز بوده بیان کرد: بعد از پیشنهاد به مدیر وقت حوزههای علمیه، تصمیم گرفته شد کار طراحی آن صورت گیرد.
طیب حسینی افزود: این سامانه قابلیتهای زیادی دارد و از جمله آن ارتباط مستقیم طلاب با مدیر حوزههای علمیه و گرفتن پاسخ انتقاد و پیشنهاد خود در 48 ساعت اداری، ارائه آمار مختلفی از نظرهای ارسالی و امکان نظر سنجی و استخراج آمار بازدید روزانه و ماهانه و قابلیت پیگیری مراجعات طلاب در عناوین مرتبط بر اساس نوع خواست و تعداد نامهها ارسال شده به بخش و دستگاه و معاونتهای مختلف حوزوی است.
مسئول روابط عمومی حوزههای علمیه عنوان کرد: معمولا نقطه نظرات طلاب بیشتر در سه موضوع شکایت، انتقاد و پیشنهاد و ایده بوده و از لحاظ آماری 47 درصد مراجعات به این سامانه در بحث ایده و پیشنهاد مطرح شده است.
وی گفت: انتظار مرکز مدیریت حوزههای علمیه این است که طلاب بیشتر با این سامانه و در واقع با مدیر ارتباط داشته باشند و به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود بپردازند و بهترین راه برای اینکه طلاب به سمت و سوی سامانه سفیر بیایند تغییر نگاه و اعتمادسازی در بین آنها است.
طیب حسینی افزود: بر اساس آمارها، روزنانه حدود 50 نفر از طلاب به این سایت مراجعه میکنند و در ماه این رقم بسیار قابل توجه است.
وی ابراز کرد: گفتن این نکته لازم است حتی یک بار یکی از مراجعهکنندگان به این سامانه از اساتید سطح عالی حوزه بوده و به بیان نقطه نظرات خود در موضوعی پرداخته بود و این یعنی اینکه همه طلاب و فضلا و اساتید گرامی حوزه میتوانند از طریق سایت سفیر و یا از طریق درج نام سایت سفیر http://safir.ismc.ir/ یا درج نام آن در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر دیگر از طریق بیان نظرات با مدیر حوزهها به صورت مستقیم در ارتباط باشند.
طیب حسینی اظهار کرد: امیدواریم طلاب با مراجعه به این سامانه از هدر رفتن زمان خود جلو گیری کنند و با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود باعث ارتقاء کیفی در مسائل مختلف و تقویت نقاط مثبت و از بین رفتن نقاط ضعف در حوزه شوند.