ایجاد سامانه «سفیر» در حوزه علمیه
کد خبر: 3514316
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
با هدف ارتباط مستقیم طلاب با مدیر حوزه صورت گرفت؛

ایجاد سامانه «سفیر» در حوزه علمیه

گروه حوزه‌های علمیه: «سامانه سفیر» با هدف پیشرفت و تسریع در فعالیت‌ها و ارتباط آسان طلاب با مدیر حوزه‌های علمیه طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام طیب حسینی، مسئول روابط عمومی حوزه امروز 21 تیر در حاشیه بازید آیت‌الله اعرافی از مرکز فناوری اطلاعات و حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به تشریح طراحی «سامانه سفیر» پرداخت و گفت: کارکرد این سامانه برقراری ارتباط مستقیم طلاب، پژوهشگران، محققین و اساتید حوزه با مدیر حوزه‌های علمیه است.
مسئول روابط عمومی حوز‌ه‌های علمیه افزود: سامانه سفیر با هدف تسریع بهتر و بیشتر در کارها، به نتیجه رسیدن مشکلات و معضلات مطرح شده از سوی طلاب و بیان انواع انتقادها و پیشنهادها و ایده و نظریه پردازی ها و ارتباط مستمر و مستقیم با شخص مدیر حوزه در سال 93 طراحی شده است.
وی با بیان این که ایده اولی این طرح از سوی روابط عمومی این مرکز بوده بیان کرد: بعد از پیشنهاد به مدیر وقت حوزه‌های علمیه، تصمیم گرفته شد کار طراحی آن صورت گیرد.
طیب حسینی افزود: این سامانه قابلیت‌های زیادی دارد و از جمله آن ارتباط مستقیم طلاب با مدیر حوزه‌های علمیه و گرفتن پاسخ انتقاد و پیشنهاد خود در 48 ساعت اداری، ارائه آمار مختلفی از نظرهای ارسالی و امکان نظر سنجی و استخراج آمار بازدید روزانه و ماهانه و قابلیت پیگیری مراجعات طلاب در عناوین مرتبط بر اساس نوع خواست و تعداد نامه‌ها ارسال شده به بخش و دستگاه و معاونت‌های مختلف حوزوی است.
مسئول روابط عمومی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: معمولا نقطه نظرات طلاب بیشتر در سه موضوع شکایت، انتقاد و پیشنهاد و ایده بوده و از لحاظ آماری 47 درصد مراجعات به این سامانه در بحث ایده و پیشنهاد مطرح شده است.
وی گفت: انتظار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه این است که طلاب بیشتر با این سامانه و در واقع با مدیر ارتباط داشته باشند و به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود بپردازند و بهترین راه برای اینکه طلاب به سمت و سوی سامانه سفیر بیایند تغییر نگاه و اعتمادسازی در بین آنها است.
طیب حسینی افزود: بر اساس آمارها، روزنانه حدود 50  نفر از طلاب به این سایت مراجعه می‌کنند و در ماه این رقم بسیار قابل توجه است.
وی ابراز کرد: گفتن این نکته لازم است  حتی یک بار یکی از مراجعه‌کنندگان به این سامانه از اساتید سطح عالی حوزه بوده و به بیان نقطه نظرات خود در موضوعی پرداخته بود و این یعنی اینکه همه طلاب و فضلا و اساتید گرامی حوزه می‌توانند از طریق سایت سفیر و یا از طریق درج نام سایت سفیر http://safir.ismc.ir/ یا درج نام آن در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر دیگر از طریق بیان نظرات  با مدیر حوزه‌ها به صورت مستقیم در ارتباط باشند.
طیب حسینی اظهار کرد: امیدواریم طلاب با مراجعه به این سامانه از هدر رفتن زمان خود جلو گیری کنند و با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود باعث ارتقاء کیفی در مسائل مختلف و تقویت نقاط مثبت و از بین رفتن نقاط ضعف در حوزه شوند.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
09151360263
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۴:۴۱
1
1
اگه بخوام شکایتی از روحانی ساکن مشهد مطرح کنم باید کجا مطرح کنم
پاسخ ها
حسین اسفندیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۶
سلام علیکم، بستگی به موضوع شکایت دارد
09151360263
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۴:۴۵
0
3
اگه بخوام انتقاد و یا شکایتی از یکی از روحانیون مدیریت حوزه علمیه مشهد مطرح کنم کجا باید ثبت کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۹
سلام علیکم، انتقاد با شکایت فرق میکند،
captcha